ارتش جمهوری اسلامی ایران: دفاع مقدس، مقطعی ماندگار در تاریخ سرزمین ایران اسلامی است

23:38 - 31 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۲۱۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
ارتش جمهوری اسلامی ایران: دفاع مقدس، مقطعی ماندگار در تاریخ سرزمین ایران اسلامی است
ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای تاکید کرد: دفاع مقدس، مقطعی ماندگار در تاریخ سرزمین ایران اسلامی و دارای گنجینه‌های ارزشمند فداکاری، ولایت‌مداری، بصیرت و وطن‌دوستی است.

خبرگزاری میزان - ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، این دوران ارزشمند را مقطعی تاریخ‌ساز در تاریخ سرزمین ایران اسلامی دانست. 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هرساله با فرا رسیدن ۳۱ شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره بزرگ‌مردانی که با تأسی از یاران سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام امت لبیک گفته و در کربلای ایران اسلامی حماسه‌ای جاوید آفریدند، در اذهان زنده می‌شود.

دفاع مقدس، مقطعی ماندگار در تاریخ سرزمین ایران اسلامی است و دارای گنجینه‌های ارزشمند فداکاری، ولایت‌مداری، بصیرت و وطن‌دوستی است که با رشادت و فداکاری شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان دلیر ایران اسلامی، با تکیه بر سلاح ایمان به وقوع پیوست و در این دوران پرافتخار بر خلاف ادوار پیشین، نه‌تن‌ها حتی یک وجب از خاک پاک کشورمان جدا نشد بلکه دشمن متجاوز تسلیم اراده ملت بزرگ ایران شد.

جنگ ۸ ساله از سوی دشمنی که تا بن دندان مسلح و برخوردار از حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه قدرت‌های شرق و غرب بود و سودای فتح یک هفته‌ای تهران را در سر داشت، به ملت سرافراز و نظام نوپای اسلامی تحمیل شد. اما رهبری پیامبرگونه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، مقاومت و پایداری ملت ایران اسلامی و از جان‌گذشتگی رزمندگان غیور، تمام محاسبات و نقشه‌های شوم آن‌ها را نقش بر آب کرد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران با کمک سایر قوای کشور اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج مردمی، نیرو‌های انتظامی و جهاد سازندگی، علاوه‌بر متوقف ساختن ماشین جنگی دشمن، با طرح‌ریزی و اجرای عملیات‌های بزرگ همچون فتح‌المبین، بیت‌المقدس و طریق‌القدس، دشمن بعثی را وادار به ترک خاک میهن اسلامی کرد.

امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با استفاده از تجارب ارزشمند ۸ سال دفاع مقدس و بهره‌گیری از آموخته‌های این دوران سرنوشت‌ساز، تحت تدابیر و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و تکیه بر دانش جوانان و متخصصان داخلی، در اوج اقتدار قرار داشته و با گام نهادن در مسیر تمدن‌سازی نوین، همچنان به دنبال اقتدارآفرینی و عزت‌مندی است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک ولادت باسعادت پیامبر اکرم (ص)، امام جعفر صادق (ع)، هفته وحدت و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان والامقام جنگ تحمیلی، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معزز شهیدان و رزمندگان، اعلام می‌دارد تا پای جان برای عزت و پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران و دفاع از تمامیت ارضی کشور عزیزمان، آماده است و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *