شعار هفته وحدت امسال «وحدت امت اسلامی نجات غزه مظلوم» است

13:26 - 25 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۱۷۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
شعار هفته وحدت امسال «وحدت امت اسلامی نجات غزه مظلوم» است
رئیس ستاد مرکزی هفته وحدت: شعار این هفته را وحدت امت اسلامی نجات غزه مظلوم معرفی کرد و گفت: نسل کشی و مظلومیت مردم غزه یکی از آسیب‌های عدم وحدت کشور‌های مسلمان است.

خبرگزاری میزان - نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری رئیس ستاد مرکزی هفته وحدت صبح امروز یک‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، بیان کرد: ماه خجسته ربیع‌الاول همراه با خاطرات ارزشمند انسانی و الهی است. آغاز دعوت آشکار پیامبر (ص) در هفته اول ربیع الاول است و پیامبر (ص) و امام صادق(ع) در این ماه به دنیا آمده‌اند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) نام‌گذاری هفته وحدت را پایه‌گذاری کردند گفت: مسئله وحدت اسلامی و تعامل و برابری بین مسلمین و دوری از تفزقه افکنی در قرآن کریم به صراحت آمده است. خداوند می‌فرماید که این امت، امت واحده است.

وی افزود: مسئله مهم هفته وحدت امسال که در آستانه سالگرد عملیات طوفان الاقصی است مردم مظلوم غزه و تقارن آن با هفته دفاع مقدس است و به همین دلیل امسال هفته وحدت بسیار حائز اهمیت است.

رئیس ستاد مرکزی هفته وحدت با بیان اینکه برنامه‌های این هفته از امشب آغاز می‌شود گفت: نسل کشی و مظلومیت مردم غزه از آسیب‌های عدم وحدت کشور‌های مسلمان است.

اختری با بیان اینکه باید رژیم اشغالگر را به عقب بنشانیم گفت: رهبر عزیزمان در این راستا تلاش فراوان داشته و در همین راستا کنفرانس شورای وحدت را نیز در پیش‌رو داریم.

وی شعار محوری هفته وحدت را «وحدت امت اسلامی نجات غزه مظلوم» معرفی کرد و گفت: اگر این شعار را محقق کنیم دیگر شاهد به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم و کودکان نخواهیم بود و این برعهده مجالس، پارلمان ها، رسانه‌ها و است که ندای مظلومیت مردم غزه را به گوش جهانیان برسانند.

اختری با بیان اینکه امسال امید داریم تا به شکل ویژه‌ای برای وحدت مسلمین تلاش کنیم تصریح کرد: در اروپا و آمریکا دانشجویان و مردم طبقات مختلف دول خود را برای حمایت از رژیم صهیونیستی محکوم می‌کنند و به این دلیل وظیفه ماست که برای مظلومیت مردم غزه تلاش کنیم.

رئیس ستاد مرکزی هفته وحدت در تشریح برنامه‌های مختلف این هفته گفت: زیارت حضرت رسول (ص) در مساجد و بقا متبرک انجام و از میدان ۷تیر تا میدان ولیعصر (عج) و تقاطع انقلاب تا میدان ولیعصر (عج) تجمع عظیمی شکل خواهد گرفت.

وی گفت: تزیین خیابان و کوچه‌ها، اطعام نبی (ص) در ۱۹ ربیع و ۱۲ ربیع و برگزاری مراسم بزرگداشتشهدای مقاومت و شهید هنیه و همچنین برنامه‌های مختلف به مناسبت تقارن هفته وحدت و دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های پیش‌رو است.

رئیس ستاد مرکزی هفته وحدت برگزاری جشن امت احمد با محوریت استان کردستان را برنامه دیگر این هفته خواند و ادامه داد: مجمع تقریب نیز کنفرانس هفته وحدت را برگزار خواهد کرد.

این مقام مسئول با اشاره برنامه‌های ویژه دستگاه قضا نیزگفت: عفو و بخشودگی مجرمین، برگزاری میز خدمت برای سهولت دسترسی مردم به دادستان‌های مناطق مختلف از برنامه‌های قوه قضاییه است.

رئیس ستاد مرکزی هفته وحدت در خاتمه اظهاراتش گفت: مقام معظم رهبری در طول سال تاکید به وحدت در میان امت‌های اسلامی دارند و هر حرکتی وحدت را خدشه دار کند در خدمت استعمار است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *