گفت‌وگو|

محمدپور: سرِ بوکس ایران سال‌هاست بی‌کلاه مانده/ مربی خارجی به درد تیم ملی نمی‌خورد، اما حسینی مقصر نیست

7:45 - 16 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۵۶۳
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
محمدپور: سرِ بوکس ایران سال‌هاست بی‌کلاه مانده/ مربی خارجی به درد تیم ملی نمی‌خورد، اما حسینی مقصر نیست
کاپیتان سابق تیم ملی بوکس درباره عدم کسب سهمیه المپیک توضیحات جالبی را ارائه داد عنوان کرد مربی خارجی به درد تیم ملی نمی‌خورد.

سجاد محمدپور در گفت‌وگو با میزان، درباره نتایج تیم ملی بوکس در راه کسب سهمیه المپیک اظهار داشت: از حقیقیت نمی‌شود فرار کرد، چون نتایج در مجموع قابل قبول نبود و خیلی حیف شد که نتوانستیم سهمیه المپیک کسب کنیم. می‌توانستیم سهمیه بگیریم، چون در بازی‌های آسیایی، مسابقات ایتالیا و تایلند شانس داشتیم، اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد.

وی افزود: عدم کسب سهمیه هزار و یک دلیل دارد، اما تا وقتی کرسی آسیایی و جهانی نداشته باشیم، همین می‌شود. در یکی دو بازی با یک تصمیم داور نتیجه عوض می‌شود و ما هم کسی را نداریم که از حق بوکسور‌ها دفاع کند. سر بوکس ایران سال‌هاست بی‌کلاه مانده و تلاشی هم در راستای کسب کرسی بزرگ انجام نمی‌شود.

مربی خارجی نمی‌تواند شق‌القمر کند

کاپیتان سابق تیم ملی بوکس درباره عملکرد مربیان کوبایی گفت: مربی خارجی نمی‌تواند شق‌القمر کند. مربی کوبایی باید از رده سنی نونهالان بوکسور بسازد و به تیم‌های رده‌های بالاتر معرفی کند وگرنه یک بوکسور ۲۵ ساله که اصول بوکس را جور دیگری یاد گرفته را که نمی‌تواند تغییر بدهد.

وی افزود: کاری به چیزی ندارم، اما مگر تیم علیرضا استکی بد نتیجه می‌گرفت؟ منصفانه به قضیه نگاه کنیم، مشخص است که مسیر تیم ملی پس از تغییر کادرفنی رو به افت بوده و مربی خارجی چاره کار نیست. ما مربیان کوبایی، ازبکستانی، قزاقستانی و حتی اوکراینی داشتیم و نتیجه نگرفتیم؛ پس چه اصراری داریم که با خارجی‌ها در رده بزرگسال کار کنیم؟

همه می‌دانستیم این مربی کوبایی جواب نمی‌دهد

بوکسور باسابقه ایران ادامه داد: تمام بچه‌ها تلاش خود را انجام دادند و کادرفنی هم ۱۰۰ درصد توانش را به کار بست، اما این شکست رقم خورد تا زنگ خطر برای بوکس ایران به صدا دربیاید. باز هم تکرار می‌کنم آوردن مربی کوبایی مثل فونتانا کار بزرگی بود، اما همه می‌دانستیم این مربی جواب نمی‌دهد و برای نسل سازی باید مربی کوبایی از رده نونهالان استعدادیابی کند و اصول بوکس را از سن پایین آموزش دهد.

محمدپور در ادامه به تلاش‌های رییس فدراسیون اشاره کرد و گفت: روح الله حسینی تیم را به ۶ – ۷ تورنمنت خارجی فرستاد و ملی‌پوشان با یکی دو تیم هم اردوی مشترک داشتند. مگر یک رییس فدراسیون دیگر باید برای تیمش چکار کند؟ نباید چشممان را روی تلاش‌های حسینی ببندیم، چون هرکاری می‌توانست برای تیم ملی انجام داد.

فقط حسینی می‌تواند بوکس را از این منجلاب بیرون بکشد

وی در خصوص اینکه چه کسی مقصر این نتایج است، گفت: یکسری مسائل دست به دست هم داد تا این نتیجه بد و دور از ذهن رقم بخورد. من رییس فدراسیون را اصلاً مقصر نمی‌دانم، اما شاید بهتر بود در برخی تصمیمات آنقدر عجله نمی‌کرد. به هر حال اگر کسی بتواند بوکس را از این منجلاب بیرون بکشد فقط روح‌الله حسینی است.

محمدپور در پایان خاطرنشان کرد: هنوز هم در برخی گروه‌ها و گردهمایی‌های بوکس می‌بینیم که برخی‌ها نسبت به هم گارد می‌گیرند و حرف‌هایی می‌زنند که شایسته بوکس ایران نیست. شما را به خدا دست از سر حواشی بردارید و به فکر این رشته مظلوم و بوکسور‌های تیم ملی باشید. این همه جنگیدید آخر سر به کجا رسیدیم؟ تیم ملی مربی ایرانی می‌خواهد که بوکسور‌ها دوستش داشته باشند و برایش رگ بگذارند، چون بیش از ۷۰ درصد بوکس مسائل روحی و روانی و بدنسازی است. ان‌شاءالله با مدیریت حسینی، مشکلات برطرف می‌شود و این شکست تلخ فراموش خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *