مخبر: شکل‌گیری محور مقاومت در منطقه یادگار امام راحل است

22:40 - 13 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۴۵۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مخبر: شکل‌گیری محور مقاومت در منطقه یادگار امام راحل است
سرپرست ریاست جمهوری، در اجتماع سوگواران شب سی پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های امام خمینی (ره) تحول‌خواهی بوده است، اظهار کرد: هیچ بخشی از زندگی امام را نمی‌توانید ببینید که آثار تحول‌خواهی در آن قابل مشاهده نباشد.

خبرگزاری میزان -  محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری شامگاه یکشنبه در اجتماع سوگواران شب سی و پنجمین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی در حرم مطهر ایشان با بیان اینکه این روز‌ها به دلایلی مختلف اندوهی بر دل ما نشسته در توضیح این مسئله گفت: علاوه بر سالروز رحلت امام راحل که تلخی آن هیچگاه از یاد ما نمی‌رود و نیز سالروز شهدای ۱۵ خرداد، امسال شهادت آیت‌الله رئیسی و یاران و همراهانش نیز غمی مضاعف بر دل ما گذاشته است.

سرپرست ریاست جمهوری همچنین با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و رفح، این جنایات را حتی در تاریخ جنایات این رژیم در فلسطین کم‌سابقه و یادآور جنایات صهیونیست‌ها در صبرا و شتیلا دانست و افزود: هیچ جنایتی باقی نمانده که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب نشده باشد؛ البته این مسئله طبیعی هم هست چرا که ناتوانی صهیونیست‌ها با وجود حمایت همه‌جانبه آمریکایی‌ها و غربی‌ها از او در برابر چند هزار رزمنده در یک باریکه چند ده کیلومتری همه هیمنه آن‌ها را فروریخته و لذا وقتی نتوانستند در میدان نبرد کاری از پیش ببرند، به جنایت علیه زنان و کودکان و سالخوردگان رو آورده‌اند، اما به حول و قوه الهی پیروزی حماس و فلسطینیان رقم خواهد خورد و مردم فلسطین سرنوشت خودشان را به دست خواهند گرفت.

مخبر شکل‌گیری محور مقاومت در منطقه را یادگار امام راحل دانست و اظهار داشت: پیش از امام هیچ نشان و بحثی از جریان و فرهنگ مقاومت نبود و مقاومت از زمانی شکل گرفت که امام راحل مسئله فلسطین را موضوع اول جهان اسلام عنوان کردند و امروز به برکت مقاومت فلسطینیان غزه، فلسطین به مسئله اول جهان تبدیل شده است.

سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه امام راحل نیز همچون بسیاری دیگر از علما در تاریخ فقیه، فیلسوف، عارف، متکلم و سیاستمدار بود، تصریح کرد: آن ویژگی‌هایی که باعث تمایز امام با دیگر علمای بزرگ در تاریخ شد، یکی باور و اعتماد عمیق به خدا و وعده‌های الهی بود؛ امام راحل به معارف اسلامی، قرآن و احادیث مسلط و به وعده‌های خدا اعتماد داشت.

مخبر اضافه کرد: ویژگی دیگر امام خمینی (ره) تحول‌خواهی امام بود. هیچ بخشی از زندگی امام را نمی‌توانید ببینید که آثار تحول‌خواهی در آن قابل مشاهده نباشد و این ویژگی حتی پیش از قرار گرفتن ایشان در جایگاه رهبری انقلاب نیز در همه ساحت‌های زندگی ایشان قابل مشاهده است.

سرپرست ریاست جمهوری ویژگی دیگر امام راحل را دشمن‌شناسی ایشان برشمرد و خاطرنشان کرد: امام هیچگاه در تشخیص دشمن اشتباه نکرد و هیچ دشمنی نتوانست، اما را فریب دهد، این در حالی بود که بعضی از بزرگان و صاحب‌نظران هم دوره امام به راحتی فریب دشمن را خوردند، اما امام حتی وقتی از ایران دور بود و در نجف زندگی می‌کرد فریب هیچ دشمنی را نخورد. همچنین امام در هر زمینه‌ای که حرکت یا اقدامی کرد، فوق‌العاده هوشمندانه و مقتدرانه عمل کرد؛ یک مثال برای این ویژگی امام هجرت او بود که در تمام مسیر هجرت ۱۵ ساله امام هیچ ضعفی مشاهده نمی‌شود بلکه هر چه دیدیم، صلابت علوی، صبر حسنی و شجاعت حسینی بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *