انتخابات آمریکا؛ ترامپ به دادگاه نیویورک می‌رود

17:09 - 08 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۶۶۳
انتخابات آمریکا؛ ترامپ به دادگاه نیویورک می‌رود
نامزدهای انتخاباتی آمریکا در آستانه نخستین مناظره در تلاش هستند تا نتایج نظرسنجی‌ها را به نفع خود تغییر دهند اما رویدادهایی مانند دادگاه جنایی نیویورک بر این روند تاثیر می‌گذارد.

خبرگزاری میزان - تجزیه و تحلیل داده‌های نظرسنجی نشان می‌دهد که پیشتازی دونالد ترامپ نسبت به جو بایدن در نظرسنجی‌های پیش از انتخابات آمریکا در حال افزایش است.

نامزد‌های انتخاباتی ۲ حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در جریان انتخابات درون‌حزبی با اطمینان پیروز شدند تا به ترتیب نامزدی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ تضمین کنند.

 نظرسنجی‌ها تاکنون نشان داده‌اند که نتایج ضعیف خواهند بود، زیرا ۲ نامزد از نظر آماری در اکثر نظرسنجی‌ها برابر هستند یا تنها از پیشتاز‌ی‌های حاشیه‌ای و اندکی برخوردار هستند.

پیشتازی کمتر از ۲ درصدی ترامپ در نظرسنجی‌های سراسری

براساس پیش‌بینی کنندگان انتخاباتی «۲۷۰ رای تا پیروزی»، ترامپ در حال حاضر در ۸ نظرسنجی گذشته به‌طور میانگین کمتر از دو امتیاز (۴۵.۸ درصد در مقابل بایدن ۴۴ درصد) در نظرسنجی‌های سراسری آمریکا پیشتاز است.

در همین حال طبق جمع‌آوری نظرسنجی موسسه  FiveThirtyEight، نامزد جمهوری‌خواه ۱.۵ درصد از رقیب دموکرات خود جلوتر است.

در طول روز‌ها و هفته‌های گذشته، بار‌ها پیشتازی ترامپ نسبت به بایدن کاهش یافته است؛ برای مثال، در یک نظرسنجی در ماه گذشته، وی تنها ۰.۳ درصد پیش بود و با وجود این، افزایش اندکی داشته است.

این روند در RacetotheWH که نظرسنجی انتخابات ریاست‌جمهوری را نیز دنبال می‌کند، آشکار است؛ براساس تحلیل آنها، ترامپ ۱.۳ درصد برتری دارد که بالاترین میزان از اول آوریل بوده است.

زمان برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی در اواخر ژوئن

به گفته ۳ نفر از نزدیکان ترامپ، وی تمایلی به تمرین برای مناظره‌ها ندارد و بسیار کمتر در جریان‌های کاملا خشک و غیرمعمول آشنا برای اکثر نامزد‌های ریاست‌جمهوری قرار می‌گیرد.

با این حال ترامپ و بایدن در ۲۷ ژوئن (۷ تیر) در نخستین مناظره انتخاباتی تلویزیونی حاضر خواهند شد؛ آن‌ها بعد از ۴ سال مطالب تازه‌ای برای مبارزه خواهند داشت.

پیام اصلی ترامپ این است که او قوی است و بایدن ضعیف است و پیام بایدن این است که او به آمریکایی‌ها اهمیت می‌دهد در حالی که ترامپ تنها به فکر خود است.

ترامپ: هیچ مدرک جرمی علیه من وجود ندارد

ترامپ پیش از حضور در دادگاه منهتن گفت: بایدن با استفاده از سیستم قضایی به دنبال شکست مخالفان خود است.

وی با بیان این ادعا که در پرونده جنایی هیچ جرم و مدرکی علیه وی وجود ندارد، بیان کرد: شاهد تبعیت از قانون اساسی نیستیم.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا با رد کردن این موضوع که قانون مبارزات انتخاباتی را نقض کرده، گفت: من از بایدن جلوتر هستم و با یک قاضی فاسد در نیویورک روبرو هستم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *