هشدار مقام سازمان ملل درباره پیامد قحطی در نوار غزه

13:01 - 31 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۳۰۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هشدار مقام سازمان ملل درباره پیامد قحطی در نوار غزه
رئیس امور بشردوستانه سازمان ملل با اشاره به بسته شدن گذرگاه‌های حیاتی ارسال محموله‌های بشردوستانه به نوار غزه، درباره کاهش شدید ورود کمک‌ها به این باریکه هشدار داده و گفت که میزان کمک‌های ورودی تقریبا به صفر رسیده است.

خبرگزاری میزان - نوار غزه از زمان آغاز تهاجم رژیم صهیونیستی به این باریکه با شرایط وخیم انسانی روبرو بوده است. یکی از دلایل بحران انسانی در نوار غزه، قطع مسیر‌های ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه از سوی اشغالگران رژیم صهیونیستی بوده است. 

هشدار مقام سازمان ملل

رئیس امور بشردوستانه سازمان ملل نسبت به پیامد‌های وخیم به دلیل کمبود کمک در غزه خوانده، هشدار داد. 

مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده امداد اضطراری، گفت: اگر سوخت تمام شود، کمک به مردم در جایی که به آن نیاز دارند، نمی‌رسد. 

گریفیث اضافه کرد: نگرانی ما، به‌عنوان شهروندان جامعه بین‌المللی، این است که پیامد قحطی بسیار سخت و آخرالزمانی خواهد بود. 

این مقام سازمان ملل گفت که تنها ۵۰ کامیون کمک در روز می‌تواند از طریق گذرگاه بازگشایی شده اریز در مرز شمالی به مردمی که به‌شدت آسیب‌دیده کمک‌رسانی کنند.

با این حال، وی گفت که درگیری در نزدیکی گذرگاه‌های رفح و کرم ابوسالم در جنوب غزه به معنای مسدود شدن مسیر‌های حیاتی بوده است.

گریفیث اضافه کرد: بنابراین کمک‌هایی که از طریق مسیر‌های زمینی به سمت جنوب و رفح وارد می‌شوند، تقریبا صفر است. همه ما به وضوح گفته‌ایم که عملیات در رفح از نظر بشردوستانه یک فاجعه است؛ یک فاجعه برای مردمی که قبلا به رفح آواره شده‌اند. این چهارمین یا پنجمین جابجایی آن‌هاست.

با بسته شدن گذرگاه‌های زمینی کلیدی، ورود برخی از منابع امدادی در این هفته از طریق یک اسکله شناور موقت ساخته شده از سوی آمریکا آغاز شد. 

اما رئیس امور بشردوستانه سازمان ملل، با اشاره به اسکله ساخته شده از سوی آمریکا، هشدار داد: این (اسکله) جایگزینی برای مسیر‌های زمینی نیست.

کوگات، یک آژانس وابسته به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که در حال تسهیل ارسال غذا، آب و کمک به غزه، از جمله صد‌ها چادر برای آوارگان است. اما آژانس‌های امدادی بار‌ها گفته‌اند که عملیات‌های آن‌ها در نوار غزه به‌طور مداوم از سوی مقام‌های رژیم صهیونیستی مختل شده است.

تداوم بمباران نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی

تانک‌ها و هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی در روز‌های گذشته به بمباران بخش‌هایی از رفح ادامه داده‌اند. 

براساس گزارش‌های بیمارستان شهدای الاقصی در شهر دیرالبلح در روز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت، در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز غزه ۲۰ نفر به شهادت رسیدند که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند.

به‌گفته سرویس اورژانس هلال احمر فلسطین، یک حمله هوایی جداگانه در نصیرات به شهادت ۵ نفر دیگر منجر شد.

گزارش‌ها حاکی از تشدید حمله‌های هوایی و درگیری‌ها در شمال غزه است. منطقه‌ای که عمدتا از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی برای چندین ماه محاصره شده است.

منابع پزشکی گفتند که نظامیان صهیونیست بیمارستان العوده در جبالیا را محاصره کرده و امکان درمان بیماران و مجروحان وجود ندارد. 

محمود باسیل، سخنگوی دفاع مدنی غزه، گفت که از زمان آغاز عملیات رژیم صهیونیستی در جبالیا در هفته گذشته، امدادگران دست‌کم ۱۵۰ پیکر را که بیش از نیمی از آن‌ها زن و کودک بودند، پیدا کردند. وی همچنین گفت که حدود ۳۰۰ خانه به‌طور کامل ویران شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *