نقض حقوق زنان حامی فلسطین در اعتراض‌های دانشگاهی آمریکا

9:40 - 31 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۹۳۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نقض حقوق زنان حامی فلسطین در اعتراض‌های دانشگاهی آمریکا
زنان حامی فلسطین از زمان آغاز تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا همواره با خشونت، فحاشی و آزار و اذیت، هم از سوی افسران پلیس و هم از سوی حامیان رژیم صهیونیستی مواجه بوده‌اند.

خبرگزاری میزان - دانشگاه‌های آمریکا در هفته‌های گذشته همواره شاهد برگزاری تظاهرات دانشجویی در اعتراض به جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بوده‌اند. 

معترضان دانشگاهی خواستار پایان کشتار فلسطینی‌ها و همچنین قطع همکاری دانشگاه‌های خود با موسسه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی هستند.

یکی از مواردی که از زمان آغاز تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا مورد توجه بوده، خشونت پلیس این کشور علیه دانشجویان معترض و حتی استادان بوده است.

مقام‌های محلی و دانشگاهی به بهانه‌های واهی حفاظت از دانشگاه و مبارزه با آن‌چه یهودی‌ستیزی می‌خوانند، سرکوب شدید تجمع‌های اعتراضی را به‌راه انداخته‌اند؛ اما دانشجویان در برابر خشونت و تهدید بر سر موضع خود ایستاده‌اند و هیچ نشانه‌ای از فروکش اعتراض دیده نمی‌شود. 

این در حالی است که براساس تازه‌ترین آمارها، حدود ۳ هزار دانشجو و استاد دانشگاه حامی فلسطین از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده‌اند.

معترضان علاوه بر تجربه خشونت پلیس آمریکا، همچنین شاهد حمله و نقض حقوق خود از سوی افراد موسوم به مخالف اعتراض حامیان فلسطین بوده‌اند.

در این میان، زنان معترض حامی فلسطین بیش از دیگران با نقض حقوق خود از سوی پلیس و مخالفان حمایت از مردم فلسطین مواجه شده‌اند.

الجزیره در مقاله‌ای با موضوع بررسی نقض حقوق زنان معترض حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، می‌نویسد که فحاشی مخالفان تظاهرات حمایت از فلسطین علیه زنان معترض تنها یکی از موارد نقض حقوق زنان در این اعتراض‌ها به‌حساب می‌آید.

این پایگاه خبری در ادامه گفت: اصطلاح «مخالفان با اعتراض» نامی است که رسانه‌های غربی به حامیان اسرائیل و اوباش خشمگین داده‌اند. این اوباش حامی رژیم صهیونیستی به‌طور مداوم فریاد می‌زنند که امیدوارند زنان معترض حامی فلسطین مورد آزار و اذیت قرار گیرند. 

بیشتر بخوانید:
تداوم کمک تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی با وجود نقض حقوق بشر در جنگ غزه
خشونت علیه حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

استادان زن نیز مانند آنلیس اورلک، رئیس سابق دپارتمان مطالعات یهودی دانشگاه دارتموث، و نوئل مک‌آفی، رئیس بخش فلسفه و کارولین فوهلین، استاد اقتصاد دانشگاه اموری شاهد نقض حقوق زنان بوده‌اند. آن‌ها تلاش کرده بودند جلوی افسران پلیس مرد برای پاکسازی خشونت‌آمیز اردوگاه‌های دانشجویی حامیان فلسطین را بگیرند.

فوهلین با خشونت پلیس مواجه شد. پلیس به او گفت: بر روی زمین بخواب.

افسر پلیس آمریکا در ادامه خود این استاد دانشگاه را به زمین پرتاب کرده و سر او را بر روی بتن کوبید.

یک ویدیو منتشر شده دیگر نشان می‌دهد که افسر پلیس لس‌آنجلس، پس از تهاجم شبانه به تجمع دانشجویان دانشگاه یوسی‌ال‌ای، پوشش سر یک زن جوان آسیایی‌تبار را که دستانش با دستبند بسته شده بود، از سرش برمی‌دارد و او را در مقابل دوربین‌های خبری قرار می‌دهد.

مخالفان با اعتراض یا همان حامیان رژیم صهیونیستی در آمریکا، معترضان زن را به‌خاطر حمایت از فلسطینی‌ها مقصر می‌دانند، چرا که فرهنگ آن‌ها به زنان اجازه انجام کار‌هایی مانند اعتراض را نمی‌دهد.

اوج این بحث، یک سلبریتی بود که زنان معترض را احمق خطاب می‌کرد و به مردم فلسطین تهمت تروریست بودن می‌زد. چنین توصیف‌هایی از جامعه فلسطین، اسلام‌هراسی و توصیف زنان معترض جنسیت‌گرایی است.

واکنش به دانشجویانی که در زمان واقعی به آنچه که نسل‌کشی است اعتراض می‌کنند، دیدی با چشم باز نسبت به تحولات موجود است. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *