معاون قضایی دادگستری استان اردبیل: پرونده‌های رسوبی ماده ۱۰۰ شهرداری باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند

9:34 - 17 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۶۴۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون قضایی دادگستری استان اردبیل: پرونده‌های رسوبی ماده ۱۰۰ شهرداری باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند
معاون قضایی دادگستری استان اردبیل ضمن بازدید از اجرای احکام ماده ۱۰۰ شهرداری، گفت: یکی از مصادیق برخورد بدون تبعیض تعیین تکلیف پرونده‌های رسوبی ماده ۱۰۰ قانون شهرداری است و مسئولان باید هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های رسوبی اقدام کنند.

خبرگزاری میزان - یوسف خدادادی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل، در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های کلی دادگستری، با حضور در شهرداری منطقه ۴ و ۵ اردبیل، پرونده‌های واحد اجرای احکام ماده ۱۰۰ قانون شهرداری را مورد بررسی قرار داد.

وی در این بازدید اظهار داشت: ساخت و ساز‌های غیر مجاز و به تبع آن رشد افقی و نامتوازن شهری علاوه بر اینکه موجب خدشه دار شدن سیما و فضای شهری می‌شود از طرفی نیز خاستگاه بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی است؛ لذا به منظور مقابله و پیشگیری از جرایم، دستگاه قضایی به این مقوله ورود جدی کرده است تا با بازدید‌های مستمر خود وضعیت اجرا‌ی احکام مناطق ۵ گانه شهرداری را مورد رصد قرار داده و با هرگونه موارد تخلف به شدت برخورد کند. 

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: مسلماً، یکی از مصادیق عدالت، برخورد بدون تبعیض و یکسان با همه پرونده‌های موجود در اجرای احکام است و نباید پرونده‌های رسوبی و قدیمی مربوط به ماده ۱۰۰ بدون اقدام در اجرای احکام مانده باشد، مسئولان و مدیران شهرداری باید هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف نمودن این پرونده‌ها اقدام نمایند. 

وی افزود: عدم اقدام در یک پرونده‌ موجب برداشت‌های مختلف در بین مردم شده و القای ناعدالتی در اجرای احکام در بین شهروندان می‌شود، بنابراین شهرداری باید در برخورد و اجرای احکام پرونده‌های ماده ۱۰۰ باید مطابق با قانون و بر اساس قوانین و مقررات بطور یکسان در مواجه با پرونده‌ها عمل نماید.

نظارت بر برخی از واحد‌های مناطق ۴ و ۵ شهرداری و پاسخگویی به مراجعین از دیگر برنامه‌های معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در امور کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ قانون شهرداری در این بازدید بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *