دریای سرخ؛ باتلاق ژئوپلیتیک غرب آسیا برای حامیان غربی رژیم صهیونیستی

7:45 - 02 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۸۰۰
دریای سرخ؛ باتلاق ژئوپلیتیک غرب آسیا برای حامیان غربی رژیم صهیونیستی
ارتش یمن از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) کنترل دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را در اختیار داشته و بر اقصاد رژیم صهیونیستی تاثیر گذاشته است.

خبرگزاری میزان - ارتش یمن از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد که کشتی‌های مرتبط با این رژیم را در دریای سرخ و باب‌المندب هدف قرار خواهد داد.

هدف نیرو‌های مسلح یمن متوقف کردن نسل‌کشی مردم غزه از سوی رژیم صهیونیستی بوده و باقی می‌ماند.

در پاسخ به فراخوان اخلاقی مبنی بر پایان دادن به نسل‌کشی انسانی، آمریکا «ارباب جنگ جهانی ترور» به‌طور قابل پیش‌بینی ارتش یمن را به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی و بمباران سریالی تاسیسات یمن را آغاز کرد.

ارتش یمن با کنترل عملی یک تنگه ژئواکونومیکی کلیدی، یعنی باب المندب، از مزیت استراتژیک خود استفاده کرد. از این رو، نیرو‌های مسلح یمن می‌توانند مشکلات جدی را در بخش‌های زنجیره تامین جهانی، تجارت و مالی ایجاد کنند.

کرادل در مقاله‌ای تحلیلی درباره روحیه یمنی‌ها در ادامه حملات به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی نوشت: یمنی‌ها از هیچ چیز هراس ندارند.

یمنی‌ها با یک استراتژی ساده و روشن کاملا درک می‌کردند که هرچه آمریکایی‌های محروم از استراتژی را به‌طور عمیق‌تر به باتلاق ژئوپلیتیک غرب آسیا بکشانند، بیشتر می‌توانند ضربه جدی‌ را به آن‌ها وارد کنند. 

المیادین هم در گزارشی درباره مقاومت یمن، نوشت: یمن کوچک و در عین حال قدرتمند، جنبش بایکوت و تحریم را با استفاده از موقعیت ژئواستراتژیک خود برای مسدود کردن کشتی‌های عبوری از دریای سرخ به سمت بنادر رژیم صهیونیستی به ارتفاعات کیفی جدیدی رسانده است. عواقب آن در داخل مستعمره صهیونیستی محسوس است.

تاثیر بر اقتصاد رژیم صهیونیستی

همان‌طور که از سوی رسانه‌های مختلف گزارش شده، بندر ایلات، یعنی تنها بندر دریای سرخ رژیم صهیونیستی از زمان شروع حملات ۸۵ درصد کاهش فعالیت داشته است.

در حالی که یمن فشار خود را حفظ می‌کند، احتمال تاثیر اقتصادی قابل توجه بر رژیم صهیونیستی افزایش می‌یابد.

رژیم صهیونیستی پیش از اکتبر ۲۰۲۳ در بازار گاز طبیعی مایع سهم داشت و تلاش می‌کرد به تامین‌کننده پیشرو در مدیترانه شرقی تبدیل شود. یمنی‌ها اساسا آرزو‌های صهیونیست‌ها را بر باد داده‌اند.

یمنی‌ها که به سختی عادت کرده‌اند و شجاعت و استواری خود را از طریق حملات خود به اقتصاد رژیم صهیونیستی نشان می‌دهند.

ناتوانی آمریکا و غرب در مقابله با یمن

یک نشریه آمریکایی متخصص در امور نظامی با اشاره به اینکه دولت بایدن تحت فشار عمومی گسترده برای توقف جنگ غزه است، اذعان کرد: به نظر می‌رسد آمریکا فاقد قدرت بازدارندگی برای جلوگیری از حمله‌های نیرو‌های مسلح یمن ضد اسرائیل است.

کارشناسان می‌گویند که آمریکا و دیگر کشور‌ها باید در نظر داشته باشند یمنی‌ها کسانی هستند که سال‌ها جنگ را تجربه و با تسلحات پیشرفته غربی مقابله کردند. در نهایت آن‌ها بدون شکست خوردن از این جنگ بیرون آمدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *