امیرعبداللهیان: هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی برای حمله به لبنان پایان وضعیت فعلی در منطقه است

20:16 - 21 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۲۵۹
امیرعبداللهیان: هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی برای حمله به لبنان پایان وضعیت فعلی در منطقه است
وزیر امور خارجه در نشست خبری در بیروت، گفت که هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی برای حمله گسترده به لبنان تعیین پ‌کننده روز پایان نتانیاهو و پایان وضعیت فعلی در منطقه خواهد بود.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در نشست خبری در پایان سفر به لبنان ضمن اشاره به اینکه گفت‌وگوهایی درباره راه‌های گسترش همکاری‌ها بین ایران و لبنان انجام شد، گفت: دیدگاه‌های مشترکی درباره مسائل منطقه بین ایران و لبنان وجود دارد.

وی اظهار کرد: پایان جنگ یعنی پایان نتانیاهو و کابینه افراطی رژیم اشغالگر قدس؛ با وجود علاقه‌مندی نتانیاهو به استمرار جنگ، منطقه به سمت ثبات و امنیت در حال حرکت است.

وزیر امور خارجه، بیان کرد: از ابتدای بحران غزه اعلام کردیم جنگ هرگز راه حل نخواهد بود.

امیرعبداللهیان، افزود: نتانیاهو تلاش دارد کاخ سفید را به گروگان خود بگیرد تا شاید یک مدتی بیشتر بر حکومت باشد؛ آمریکا باید انتخاب کند می‌خواهد گروگان اسرائیل باشد یا بر راه حل سیاسی و پایان جنگ تمرکز کند.

وی با تاکید بر اینکه متحدین رژیم صهیونیستی باور دارند که باید بر راه حل سیاسی تمرکز کنند، اضافه کرد: رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود در جنگ غزه دست نیافته است. مقاومت و حماس خردمندانه و مسئولانه در عرصه‌های مقاومت و راه حل‌های سیاسی خردمندانه عمل کردند؛ رژیم صهیونیستی هرگز قادر به جنگ در دو جبهه نخواهد بود.

امیرعبداللهیان، تاکید کرد: قدرت مقاومت لبنان و حزب‌الله برای رژیم صهیونیستی قابل تصور نیست. حزب‌الله در جنگ غزه به خوبی توانست از تمامیت ارضی کشور و مردم مظلوم غزه حمایت کند؛ حزب‌الله لبنان پاسخ محکمی به افکار تجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی داد.

وزیر امور خارجه، ادامه داد: نتانیاهو در حال دست و پا زدن و تلاش برای خروج از باتلاق غزه است. حمله گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان تعیین کننده روز پایان نتانیاهو خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه ما از توان بالای مقاومت لبنان به طور کامل آگاهیم، افزود: هر گونه اقدام رژیم صهیونیستی برای حمله گسترده به لبنان تعیین کننده روز پایان نتانیاهو و پایان وضعیت فعلی در منطقه خواهد بود.

امیرعبداللهیان، اظهار کرد: ایران به تلاش‌های قوی خود برای محاکمه جنایتکاران جنگی رژیم اسرائیل ادامه خواهد داد. از اقدام دولت افریقای جنوبی در طرح شکایت نزد دادگاه بین المللی دادگستری قویا حمایت کردیم. ایران در کنار دیگر کشور‌های اسلامی و منطقه برای محاکمه جنایتکاران جنگی رژیم صهیونیستی به تلاش‌های قوی خود در این مسیر ادامه خواهد داد

وی افزود: اگر مقاومت لبنان نبود امروز لبنانی وجود نداشت؛ لبنان در خط مقدم محور مقاومت قرار دارد. ایران هم در چارچوب محور مقاومت و در چارچوب مناسبات دوستانه با کشور لبنان همواره جز خیر برای لبنان نخواسته است

وزیر امور خارجه بر اینکه عملیات طوفان الاقصی یک تصمیم کاملا فلسطینی بود، تاکید کرد و گفت: ریشه اتفاقات امروز غزه ۷ اکتبر و عملیات طوفان الاقصی نیست بلکه اشغال‌گری بیش از ۷۵ ساله رژیم اسرائیل است؛ در دیدار اخیر خود با وزیر خارجه انگلیس گفتم یک بار پس از ۷۵ سال بگذارید مردم فلسطین درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

امیرعبداللهیان، عنوان کرد: کلید حل امنیت کشتی‌رانی در دریای سرخ توقف جنگ غزه است؛ تحولات دریای سرخ نقشه راه مشخص دارد.

وزیر امور خارجه در بخشی دیگر گفت: هدف یمن اعمال فشار برای توقف جنایت و نسل‌کشی علیه ساکنان غزه است. ایران قویا از امنیت کشتیرانی و دریانوردی حمایت می‌کند؛ ما نیز از این مسیر سود می‌بریم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *