امیرعبداللهیان: کمک به پیشرفت روند سیاسی در لبنان از اولویت‌های ایران است

11:03 - 22 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۲۹۵
امیرعبداللهیان: کمک به پیشرفت روند سیاسی در لبنان از اولویت‌های ایران است
وزیر امور خارجه گفت که کمک به پیشرفت روند سیاسی در لبنان و توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری از اولویت‌های ایران است.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه که برای دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های دولت لبنان و رهبران جریان‌های مقاومت به بیروت، پایتخت لبنان سفر کرده است، در نشست صمیمانه با سفیر و اعضای سفارت و نمایندگان برخی نهاد‌ها و موسسه‌های ایرانی مقیم لبنان، در محل سفارت ایران در بیروت شرکت کرد.

در این نشست آخرین وضعیت روابط دوجانبه با کشور دوست و برادر لبنان، تحولات فلسطین و برخی تحولات منطقه‌ای مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان پس از شنیدن دیدگاه‌ها و نظرات سفیر ایران و برخی حاضران در این نشست، طی سخنانی با اشاره به مشترکات قوی سیاسی، دینی، فرهنگی و اجتماعی میان دو کشور ایران و لبنان، گفت: لازم است با تلاش و پیگیری‌های بیشتر با بخش‌های دولتی و خصوص لبنان، روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری نیز گسترش و به سطح مطلوب ارتقا یابد.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اهمیت ثبات و امنیت لبنان برای جمهوری اسلامی ایران و تاثیر امنیت لبنان بر کل منطقه، کمک به پیشرفت روند سیاسی در لبنان و توسعه روابط دوجانبه با این کشور در زمینه‌های اقتصادی و تجاری همپای روابط سیاسی را از اولویت‌های دولت سیزدهم برشمرد و ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های ارزنده همکاران وزارت امور خارجه و نمایندگان نهاد‌ها و موسسه‌های ایرانی شاغل در لبنان، بر ضرورت تلاش بیشتر و ابتکار و نوآوری در کار‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *