تحولات اوکراین|

توافق امنیتی اوکراین و انگلیس؛ کمک نظامی آمریکا به کی‎یف متوقف شد

12:54 - 23 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۳۳۸
توافق امنیتی اوکراین و انگلیس؛ کمک نظامی آمریکا به کی‎یف متوقف شد
انگلیس طی توافقی حمایت خود را از اوکراین در سال مالی آینده به ۲.۵ میلیارد پوند افزایش می‌دهد.

خبرگزاری میزان - ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس توافقنامه امنیتی جدیدی را با رئیس‌جمهور اوکراین امضا کرده و از افزایش اختصاص بودجه نظامی برای این کشور در سفر به کی‌یف خبر داد.

سوناک گفت که انگلیس، یکی از نزدیکترین متحدان اوکراین در طول جنگ با روسیه، حمایت خود را در سال مالی آینده به ۲.۵ میلیارد پوند (۳.۲ میلیارد دلار) افزایش خواهد داد که ۲۰۰ میلیون پوند (۲۵۵ میلیون دلار) در مقایسه با ۲ سال گذشته افزایش یافته است.

این بودجه شامل تامین موشک‌های دوربرد، دفاع هوایی، مهمات توپخانه‌ای و امنیت دریایی برای اوکراین می‌شود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که کی‌یف و لندن همچنین یک «توافقنامه امنیتی بی‌سابقه» امضا کردند؛ توافقی که تا زمانی که اوکراین به ائتلاف نظامی ناتو بپیوندد، به قوت خود باقی خواهد ماند.

افزایش واردات نفت روسیه از سوی اروپا

هم‌زمان با افزایش بیش از ۲ برابری واردات دهلی نو از نفت خام روسیه در سال ۲۰۲۳، واردات نفت تصفیه‎شده اتحادیه اروپا از هند به رکورد بی‌سابقه‌ای رسید.

این بدان معناست که با وجود تحریم‌های اعمال شده پس از جنگ اوکراین، مصرف‌کنندگان در اروپا احتمالا حجم بی‌سابقه‌ای از بنزین، گازوئیل، نفت سفید و سایر فرآورده‌های نفتی را دریافت کرده‌اند که منش آن‌ها روسیه است.

روسیه ۲ موشک اوکراینی را سرنگون کرد

مقام‎های منطقه زاپروژیا با استناد به اطلاعات اولیه اعلام کردند که نیرو‌های پدافند هوایی روسیه ۲ موشک اوکراینی را بر فراز منطقه بردیانسک سرنگون کردند.

مسکو: طرح آمریکا دزدی دریایی قرن است

مسکو طرح آمریکا برای مصادره ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به بازسازی اوکراین را «دزدی دریایی قرن بیست‌ویکم» توصیف کرد و اعلام کرد که اگر چنین اتفاقی رخ دهد، این کشور به شدت پاسخ خواهد داد.

کاخ سفید: کمک به اوکراین متوقف شده است

کاخ سفید در بحبوحه تنش‌ها در کنگره درباره بسته حمایتی از کی‌یف اعلام کرد که کمک نظامی آمریکا به اوکراین اکنون متوقف شده است.

دولت بایدن تایید کرد که اکنون آخرین بخش کمکی را که در بسته قبلی تصویب شده بود، ارسال کرده است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به توقف کمک‌ها به اوکراین، گفت: به همین دلیل ضروری است که کنگره درباره درخواست تکمیلی بسته امنیت ملی اقدام کرده و ما بودجه بیشتری دریافت کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *