اظهارات مقام مصری درباره ارتقا سطح روابط با ایران؛ سفرا میان تهران و قاهره تبادل می‌شوند

15:37 - 09 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۰۰۶
اظهارات مقام مصری درباره ارتقا سطح روابط با ایران؛ سفرا میان تهران و قاهره تبادل می‌شوند
عضو شورای روابط خارجی مصر، می‌گوید که احتمالا تبادل سفرا میان تهران و قاهره به‌زودی انجام خواهد شد.

خبرگزاری میزان - رخا احمد حسن، عضو شورای روابط خارجی مصر، گفت که انتظار می‌رود این کشور و ایران در آینده نزدیک پس از دهه‌ها، روابط دیپلماتیک خود را به‌طور کامل احیا و سفرای مربوطه را مبادله کنند. 

به گزارش اسپوتنیک، احمد حسن، می‎گوید که به احتمال زیاد تبادل سفرا به‌زودی انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد که تبریک رئیس‌جمهور ایران به عبدالفتاح السیسی پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر مصر به معنای آن بوده که روابط قاهره و تهران به بالاترین سطح رسیده است.

مقام مصری، بیان کرد: سران دو کشور در این ماه در گفت‌وگوی تلفنی چندین موضوع، از جمله احیای روابط دیپلماتیک و همچنین تحولات در حال گسترش در نوار غزه و دریای سرخ را بررسی کردند.

به گفته وی، سطح کنونی روابط بین دو کشور نشان می‌دهد که تبادل سفرا به‌زودی انجام می‌شود. آخرین اظهارات سلطان عمان نیز حاکی از آن است که تلاش‌هایی در این زمینه در منطقه انجام می‌شود، زیرا وی به این موضوع و پیامد‌هایی که این نزدیکی می‌تواند به همراه داشته باشد، اشاره کرد.

مقام مصری، تاکید کرد که برقراری مجدد روابط دیپلماتیک بین مصر و ایران چرخه حل بحران‌های منطقه‌ای را به‌ویژه پس از نزدیکی اخیر ریاض و تهران و ابتکارات برای پایان دادن به مناقشه یمن تکمیل می‌کند. 

عضو شورای روابط خارجی مصر، گفت: مشارکت بیشتر ایران در جهان عرب نه تنها نسبت مبادلات تجاری با کشور‌های عربی را افزایش می‌دهد، بلکه به ثبات و پیشرفت منطقه نیز کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *