گفت‌وگو|

مخالفت‌ جامعه آمریکا با کمک واشنگتن به تل‌آویو؛ رژیم صهیونیستی سرباز استراتژیک آمریکاست

7:30 - 02 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۳۵۶
مخالفت‌ جامعه آمریکا با کمک واشنگتن به تل‌آویو؛ رژیم صهیونیستی سرباز استراتژیک آمریکاست
کارشناس و تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا، می‌گوید که مالیات‌دهندگان آمریکایی توجیه‌های واشنگتن برای ارائه کمک‌های گسترده به رژیم صهیونیستی را نمی‌پذیرند.

آمریکا که طی دهه‌های اخیر همواره از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی بوده است، از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی میزان بی‌سابقه‌ای از کمک‌ها شامل کمک‌های تسلیحاتی، مالی و سیاسی را به رژیم اشغالگر صهیونیستی ارائه کرده است.

واشنگتن علاوه بر کمک‌های نظامی سالیانه، بسته‌ای کمکی را به ارزش حدود ۱۵ میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی برای ادامه جنگ علیه غزه اختصاص داد. این در حالی است که کمک‌ها از پول مالیات‌دهندگان در آمریکا برای کمک به اشغالگران تامین شده است.

مهدی شکیبایی، کارشناس و تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا در مصاحبه با میزان معتقد است دلیلی که باعث می‌شود آمریکایی‌ها به این میزان کمک مالی به صهیونیست‌ها اختصاص دهند و چیزی که به افکار عمومی داخلی خود می‌گویند این است که رژیم صهیونیستی یک سرباز استراتژیک برای آمریکاست.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی سربازی است که منافع آمریکا را تامین می‌کند، اظهار کرد: آمریکا برای حفاظت از این سرباز استراتژیک کمک‌های زیادی را به رژیم صهیونیستی ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مانند یک دیده‌بان برای آمریکا در منطقه است که باید از آن حفاظت کند، افزود: بنابراین توجیه آمریکا برای دریافت پول از مالیات‌دهندگان آمریکایی و اختصاص دادن آن به رژیم صهیونیستی این است که باید از رژیمی که منافع آن را در منطقه تامین می‌کند، محافظت کند. این نگاه سیاست‌بازان یا به عبارتی دیگر سیاست‌سازان آمریکا است.

شکیبایی با اشاره به مخالفت آمریکایی‌ها با کمک به رژیم صهیونیستی از جیب مالیات‌دهندگان، اضافه کرد: افکار عمومی آمریکا اصلا توجیه برای ارائه کمک‌ها به رژیم صهیونیستی را قبول ندارند. آن‌ها معتقدند که رژیم صهیونیستی نقش خاصی در تامین منافع آمریکا ندارد و این منافع می‌تواند از سوی کشور‌های عربی هم تامین شود. 

این تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا، بیان کرد کرد: افکار عمومی امریکا معتقدند که دولت آمریکا با کشور‌هایی مانند مصر و اردن ارتباط دارد و می‌تواند منافع خود را از آن‌ها تامین کند. آن‌ها می‌گویند که چرا کاخ سفید این میزان از کمک را به رژیم صهیونیستی ارائه می‌کند. 

وی با تاکید بر اینکه مردم آمریکا رژیم صهیونیستی را نماینده خود نمی‌دانند که مجبور باشند برای تامین منافع، به آن از مالیات خود کمک کنند، افزود: افکار عمومی آمریکا اعتقاد دارد که رژیم صهیونیستی نماینده بخشی از آمریکا، یعنی کانون‌های قدرت است و نه مردم آمریکا.

شکیبایی، عنوان کرد: مردم آمریکا باور دارند که رژیم صهیونیستی نماینده آن‌ها نبوده و نباید از پول مالیات آن‌ها به آن کمک شود؛ بلکه آن‌ها معتقدند که رژیم صهیونیستی نماینده بخشی از کارتل‌های اقتصادی، کانون‌های قدرت و ثروت آمریکاست. 

این کارشناس مسائل غرب منطقه در پایان گفت: به همین دلیل است که در حال حاضر انتقاد‌های زیادی در سطح جامعه آمریکا نسبت به اختصاص این میزان کمک به رژیم صهیونیستی از سوی واشنگتن وجود دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *