پنهان‌کاری ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات در غزه

15:44 - 22 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۲۸۲
پنهان‌کاری ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات در غزه
رژیم صهیونیستی از ابتدای درگیری‌ها در غزه همواره درباره تعداد تلفات ارتش این رژیم دروغ و پنهان‌کاری را در پیش گرفته است.

خبرگزاری میزان - پنهان‌کاری رژیم صهیونیستی درباره تلفات ارتش این رژیم در درگیری‌های غزه موضوع تازه‌ای نبوده و از ابتدای آغاز درگیری‌ها گزارش‌هایی درباره این موضوع منتشر شده است. 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به دلیل سانسور نظامی شدیدی که ارتش این رژیم علیه آن‌ها اعمال کرده، آمار درستی از تلفات این رژیم در جنگ غزه منتشر نمی‌کنند.

در همین حال، روزنامه عبری‌زبان هاآرتص در گزارشی نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی تعداد واقعی زخمی‌های خود از ابتدای جنگ غزه تاکنون را پنهان می‌کند و این در حالی است که تنها در بیمارستان برزیلای هزار و ۹۴۹ زخمی وجود دارد.

هاآرتص عنوان می‌کند که بعد از انجام تحقیقات مشخص شده است که بین آمار رسمی ارتش رژیم صهیونیستی از تعداد زخمی‌های خود در جنگ غزه با آماری که بیمارستان‌ها ارائه می‌کنند، تفاوت زیادی وجود دارد. 

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون هزار و ۵۹۳ نظامی آن زخمی شده‌اند؛ اما آماری که بیمارستان‌ها ارائه می‌کنند اختلاف بزرگ و غیرقابل توضیحی بین این آمار‌ها را آشکار می‌کند.

هاآرتص در ادامه می‌گوید که ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار از زمان جنگ روز یکشنبه تعداد نظامیان زخمی را هزار و ۵۹۳ نفر اعلام کرد و گفت که جراحت ۲۵۵ نفر از آن‌ها شدید است و ۴۴۶ نفر جراحت متوسط و ۸۹۲ نفر جراحت سطحی دارند؛ اما بررسی‌های انجام شده از سوی بیمارستان‌هایی که نظامیان زخمی به آنجا مراجعه کردند یا هنوز هم در این بیمارستان‌ها بستری هستند، نشان‌دهنده تفاوت زیاد بین آمار اعلام شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی و آمار بیمارستان‌ها است.

در ادامه این گزارش آمده است که بیمارستان برزیلای گزارش داده از هفتم اکتبر هزار و ۹۴۹ نظامی زخمی جنگی را پذیرش کرده است. همچنین ۱۳۷ نفر در بیمارستان اسوتا در اسدود، ۱۴۸ نفر در بیمارستان ایحلوف، ۱۸۱ نفر در رامبام، ۲۰۹ نفر در هداسا، ۲۸۷ نفر در بیلنسون، ۱۳۹ نفر در شعاری تزیدیک، هزار نفر در بیمارستان سوروکا و حدود ۵۰۰ نفر در بیمارستان شیبا پذیرش شده‌اند. این منبع عبری‌زبان اشاره می‌کند که این یک فهرست جزئی از تعداد نظامیان زخمی ارتش رژیم صهیونیستی است.

آمار بالای تیراندازی صهیونیست‌ها به نیرو‌های خودی

یکی از موضوعات دیگری که در طول جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه مورد توجه قرار گرفته، تعداد بالای حوادثی است که در آن نظامیان صهیونیست به اشتباه به یکدیگر شلیک می‌کنند. این موضوع به‌خودی خود باعث افزایش زخمی‌ها و کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی در طول درگیری‌ها در غزه شده است.

در همین رابطه، روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت: براساس داده‌های جدید منتشر شده از سوی ارتش اسرائیل در روز سه‌شنبه، از ۱۰۵ نظامی اسرائیلی که تا به امروز در جریان حمله زمینی به غزه در نوار غزه کشته شدند، ۲۰ نفر بر اثر به اصطلاح آتش دوستانه (شلیک به نیرو‌های خودی) کشته شدند.

این نظامیان به دلیل شناسایی اشتباه در حملات هوایی، گلوله باران تانک‌ها و تیراندازی با شلیک دوستانه کشته شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی ارزیابی کرده که دلایل بی‌شماری به این حوادث مرگبار منجر شده است. ارتش صهیونیستی از جمله این دلایل را تعداد زیاد نیروها در غزه، مشکلات ارتباطی بین نیروها و خستگی نظامیان و عدم توجه آنها به مقررات عنوان کرده است.

همچنین براساس گزارش‌ها، تعدادی از شهرک‌نشینان زندانی در غزه بر اثر حملات خود صهیونیست‌ها به هلاکت رسیده‌اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *