غربالگری دیابت و فشارخون بالا برای ۱۴۶ هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری

13:48 - 08 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۹۴۹
غربالگری دیابت و فشارخون بالا برای ۱۴۶ هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در چهارمحال و بختیاری، از غربالگری دیابت و فشار خون بالا برای ۱۴۶ هزار نفر خبر داد.

خبرگزاری میزان- به گزارش وبدا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان تا ۱۵ دی ماه در چهار محال و بختیاری همزمان با سراسر کشور، از غربالگری دیابت و فشارخون برای بیش از ۱۴۶ هزار نفر از مردم این استان در طول دو هفته اجرای این طرح خبر داد.

علی احمدی اظهار داشت: تا کنون و با غربالگری ۱۴۶ هزار نفر از جمعیت هدف در این استان، یک هزار و ۶۱۵ نفر مبتلا به فشارخون بالا و ۷۰۸ نفر بیمار دیابتی شناسایی شده اند.

وی با تقدیر از تلاش‌های ۶۰۰ تیم غربالگری در سراسر استان و بسیج جامعه پزشکی، نظام پزشکی و ائمه جمعه و جماعات، تاکید کرد: شناسایی و تشخیص زودرس این دو بیماری می‌تواند افراد را از ابتلا به سایر بیماری ها، پیشگیری و از تحمیل عوارض زیاد به بیماران احتمالی آینده، جلوگیری کند.

وی با اشاره به رویکرد ویژه وزیر بهداشت در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها و حوزه بهداشت، گفت: خوشبختانه در این دوره از وزارت بهداشت شاهد تغییر رویکرد کلان و تصمیم گیران وزارت بهداشت از درمان محوری به پیشگیری محوری هستیم که اثرات این رویکرد، در آینده نمایان می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *