گفت‌وگو|

افزایش ۲ برابری ابتلا به دیابت در کشور/ ۲۵ درصد از زنان باردار اضافه وزن دارند

10:51 - 29 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۱۸۸
افزایش ۲ برابری ابتلا به دیابت در کشور/ ۲۵ درصد از زنان باردار اضافه وزن دارند
رئیس پژوهشکده غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه ابتلا به دیابت در کشور از حدود ۷ درصد به حدود ۱۵ درصد رسیده است، گفت: حدود ۲۵ درصد از افرادی که وارد دوران بارداری می‌شوند دچار اضافه وزن هستند.

 فریدون عزیزی در گفت‌وگو با میزان به مناسبت هفته ملی دیابت درباره دلیل افزایش دیابت در جوانان بیان کرد: دیابت در کودکان تغییر چندانی نداشته و آمار ابتلا به دیابت کودکان در کشور هنوز همان ۵ درصد است، اما دیابت نوع ۲ در جوانان افزایش یافته که ارتباط مستقیمی با افزایش چاقی و اضافه وزن در جوانان دارد.

وی با اشاره به اینکه ابتلا به دیابت در کشور از حدود ۷ درصد به حدود ۱۵ درصد رسیده است، گفت: به همین ترتیب دیابت در جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله نیز بیشتر شده است.

این استاد دانشگاه همچنین درباره افزایش ابتلا به دیابت در زنان باردار توضیح داد: دیابت در زنان باردار با افزایش همراه بوده که از تغییر سبک زندگی و اضافه وزن ناشی می‌شود در گذشته وزن زنان باردار طبیعی بود و در حاضر اضافه وزن و چاقی در کشور افزایش پیدا کرده و حدود ۲۵ درصد از افرادی که وارد دوران بارداری می‌شوند دچار اضافه وزن هستند که این آمار در مقایسه با کشور‌های اروپایی تنها از کشور انگلیس کمتر است و این مسئله یکی از مشکلاتی است باید از دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها نسبت به آن آموزش کافی داده شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *