نگرانی صهیونیست‌ها از ورود یمن به کارزار حملات به اراضی اشغالی

9:01 - 26 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۶۳۴
نگرانی صهیونیست‌ها از ورود یمن به کارزار حملات به اراضی اشغالی
نیرو‌های مسلح یمن این روز‌ها به یکی از عوامل وحشت و نگرانی رژیم صهیونیستی به دلیل حملات موشکی و پهپادی تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان - جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه با حملات نیرو‌های یمنی، ماهیت منطقه‌ای جدیدی به خود گرفته است. 

در حالی که یمن یک جبهه ثانویه است، اما خسارت‌های وارد شده آن علیه رژیم صهیونیستی می‌تواند افزایش یابد. 

عملیات زمینی مستمر ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، انگیزه گروه‌های مقاومت در منطقه، از جمله نیرو‌های یمنی را برای تشدید اقدامات ضدصهیونیستی و در نتیجه ارائه «جبهه متحد» و نشان دادن همبستگی با فلسطینی‌ها افزایش داده است. 

به همین دلیل، نیرو‌های مسلح یمن به نبرد علیه رژیم صهیونیستی پیوستند و چندین بار موشک‌ها، موشک‌های کروز و هواپیما‌های بدون سرنشین را به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند.

ورود یمن به حملات علیه رژیم صهیونیستی

یمن زمانی بخشی از کمپین مقاومت علیه رژیم صهیونیستی شد که در روز دوم عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد قصد دارد به نبرد پیوسته و به این رژیم حمله کند. 

در آن زمان مقام‌های یمنی گفتند: حماس بخشی جدایی‌ناپذیر از مردم فلسطین بوده و جدا کردن آن‌ها از مقاومت غیرممکن است. ما بخشی از محور مقاومت هستیم و با وجود فاصله جغرافیایی هیچ چیز مانع مقاومت در یمن نخواهد شد.

آن‌ها گفتند: اگر جنایت اسرائیل علیه مردم فلسطین ادامه یابد، یمنی‌ها به هدف قرار دادن اسرائیل ادامه خواهند داد.

یکی از مهم‌ترین حملات یمنی‌ها در ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) انجام شده و شامل پرتاب موشک‌های کروز و پهپاد‌ها بود. 

این واقعیت که یمنی‌ها به جنگ علیه رژیم صهیونیستی پیوسته‌اند رویکردی را که محور مقاومت از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) اتخاذ کرده، تقویت می‌کند. 

در واقع، از زمان آغاز جنگ، همه گروه‌های مقاومت به نبرد پیوسته‌اند؛ از حزب‌الله گرفته که با شدت و فرکانس‌های مختلف به شمال اراضی اشغالی حمله می‌کند تا گروه‌های مقاومت عراقی که به نیرو‌های آمریکایی در عراق و سوریه حمله می‌کنند. اکنون یمنی‌ها حملات مستقیمی را علیه رژیم صهیونیستی نیز انجام داده‌اند.

پیچیدگی جبهه یمن

به گزارش ریسپانسیبل استیت کرفت، یمن حدود ۲ هزار کیلومتر از ایلات، جنوبی‌ترین نقطه اراضی اشغالی فاصله دارد؛ به این معنی که بیشتر حملات از هوا (انواع موشک‌ها و پهپادها) یا دریا (حمله به کشتی‌های رژیم صهیونیستی) انجام می‌شود. این موضوع باعث می‌شود رژیم صهیونیستی مجبور شود برای مهار حملات، توجه و منابع خود به ویژه نیروی دریایی و هوایی را به سمت استقرار در دریای سرخ معطوف کند.

بخشی از تجارت دریایی رژیم صهیونیستی به ایلات و از ایلات از دریای سرخ می‌گذرد که یک مسیر تجاری اقتصادی مهم برای این رژیم است.

فاصله جغرافیایی و پیچیدگی جبهه یمن، واکنش برای رژیم صهیونیستی به حملات را دشوار می‌کند؛ این رژیم نمی‌تواند کاری کند که به یمنی‌ها آسیب جدی برساند و یا آن‌ها را از ادامه حمله به این رژیم باز دارد.

همچنین هر نوع واکنش رژیم صهیونیستی به حملات یمنی‌ها مستلزم هماهنگی و مشورت نه تنها با آمریکا، بلکه با شرکای دیگر این رژیم است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *