جهان تماشاگر مرگ هزاران انسان در بیمارستان غزه

16:09 - 20 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۸۵۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جهان تماشاگر مرگ هزاران انسان در بیمارستان غزه
الشفا، بزرگ‌ترین مجتمع بیمارستانی غزه تحت فشار حملات مستمر رژیم صهیونیستی از کار افتاد و اکنون ۱۵ هزار نفر در این بیمارستان در معرض خطر مرگ قرار دارند.

خبرگزاری میزان – جدال برای زندگی در بیمارستان الشفا غزه زیر بمباران شدید رژیم صهیونیستی ادامه دارد؛ نوزادان و بیماران در پی قطع برق اکنون به شکلی جدی برای ادامه زندگی می‌جنگند.

به گزارش «میدل ایست آی»، حملات رژیم صهیونیستی به الشفا در ساعات اولیه روز جمعه تشدید شد؛ گزارش‌ها حاکی از آن است که ارتش رژیم صهیونیستی زایشگاه و درمانگاه سرپایی بیمارستان را در حالی که مردم در خواب بودند، هدف قرار داد و چند نفر را به شهادت رساند.

بیمارستان الشفا غزه از ساعت ۲۱ جمعه زیر آتش شدید رژیم صهیونیستی قرار دارد؛ برق بیمارستان الشفا ساعت ۶ صبح شنبه به وقت محلی به‌طور کامل قطع شد و بیماران در معرض خطر بالای مرگ قرار گرفتند؛ در داخل بیمارستان دیگر نه آب وجود دارد و نه غذا؛ اینترنت هم قطع شده است.

یک روزنامه‌نگار فلسطینی از داخل بیمارستان گزارش داد: تلاش ما برای راه‌اندازی ژنراتور فایده‌ای نداشت؛ حملات یک لحظه هم قطع نشد؛ برخی از بخش‌ها و حیاط بزرگ‌ترین مجتمع بیمارستانی شمال غزه مستقیما هدف قرار گرفته و دچار آتش‌سوزی شدند.

وی گفت: زنی که قصد ترک بیمارستان را داشت، از سوی تک تیرانداز‌های صهیونیست هدف قرار گرفته و به شهادت رسید.

مقام‌های بهداشتی غزه امروز شنبه اعلام کردند که نظامیان صهیونیست بیمارستان الشفا را محاصره کرده و آن را هدف قرار می‌دهند؛ جان حدود ۱۵ هزار بیمار و آواره فلسطینی که در بیمارستان پناه گرفته‌اند، در خطر است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین می‌گوید که بخش‌های جراحی، مراقبت‌های ویژه و اطفال بیمارستان الشفا کار خود را متوقف کرده‌اند.

وی اظهار کرد: می‌توان گفت که مجتمع بیمارستانی الشفا از کار افتاده و تعطیل شده است.

۳۹ نوزاد نارس این بیمارستان که در انکوباتور نگهداری می‌شدند، جان خود را در پی قطع برق از دست دادند.

پیش از این یک بیمار به دلیل توقف کار دستگاه‌های تنفس مصنوعی جان خود را از دست داده بود.

مدیر بیمارستان الشفا می‌گوید: ما فقط چند ساعت با مرگ فاصله داریم و جهان مردن ما را تماشا می‌کند؛ ما فقط یک عدد نیستیم؛ هزاران نفر شامل بیماران، آوارگان، کادر پزشکی و امدادگران در داخل بیمارستان محبوس شده‌اند.

الشفا به بهانه‌های واهی زیر آتش قرار داد

ارتش رژیم صهیونیستی روز‌ها است که بدون ارائه هیچ مدرکی ادعا می‌کند که بیمارستان الشفا به دلیل وجود انبار تسلیحات مقاومت فلسطین و استقرار مرکز فرماندهی نظامی تحت حمله و بمباران شدید قرار گرفته است.

مقام‌ها و مقاومت فلسطین این ادعا را همواره رد کرده‌اند؛ دیده‌بان حقوق بشر نیز اعلام کرد که هیچ مدرکی دال بر تایید این ادعا وجود ندارد.

یک پزشک نروژی که به مدت ۱۶ سال در بیمارستان الشفا کار می‌کرد، گفت که هرگز نشانه‌ای درباره استفاده از این بیمارستان به‌عنوان یک انبار تسلیحات یا مرکز فرماندهی نظامی را مشاهده نکرده است.

سازمان پزشکان برای حقوق بشر تاکید دارد که حتی اگر بیمارستان‌ها توسط گروه‌های مسلح استفاده شوند، رژیم صهیونیستی همچنان موظف به خودداری از آسیب رساندن به آن‌ها است.

با وجود همه این‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی حملات خود را علیه بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، کادر پزشکی و آمبولانس‌ها در سراسر غزه ادامه داده؛ چندین مرکز بهداشتی را بمباران کرده و از تامین سوخت و دیگر تجهیزات محروم کرده‌اند.

از زمان آغاز حمله رژیم صهیونیستی به غزه در ۷ اکتبر (۱۵ مهر)، حملات هوایی رژیم صهیونیستی دست‌کم ۱۱ هزار فلسطینی شامل بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ کودک، ۳ هزار زن و ۲۰۰ کارمند بخش درمان را به شهادت رسانده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *