رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: پرونده‌های مُسن و معوق با سرعت تعیین تکلیف شوند

9:48 - 17 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۳۶۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: پرونده‌های مُسن و معوق با سرعت تعیین تکلیف شوند
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به رسیدگی و تعیین تکلیف با سرعت و دقت پرونده‌های مُسن و معوق تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در بیست و سومین جلسه شورای معاونان دادگستری آذربایجان غربی به موضوع مظلومیت مردم غزه و فلسطین پرداخت و گفت: دو میلیون نفر مردم مظلوم در یک زندان باز زندانی و زیر بمب‌های پیشرفته و عظیم آمریکایی صهیونیستی جان خود را از دست می‌دهند، ولی دست از مقاومت بر نمی‌دارند که البته خون‌های پاک این عزیزان موجب بیداری ملت‌ها در سراسر جهان شده است و یقیناً خانه ظلم و استکبار را هم ویران خواهد کرد و طومار این رژیم غاصب صهیونیستی را در هم خواهد پیچید.

وی به مصوبات نشست فصلی اشاره و گفت: باید مصوبات توسط مدیران قضایی استان اجرایی شود و به بدنه دستگاه قضایی استان منتقل شود تا نمود اجرایی به خود بگیرد و معاونین ناظر هم به این امر نظارت مستمر داشته باشند.

عتباتی با تاکید بر تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوق گفت: با نظارت معاونین ناظر در حوزه‌ها پرونده‌های مسن و معوق با سرعت و دقت رسیدگی و تعیین تکلیف شوند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی نظارت به کمپ‌های ترک اعتیاد سراسر استان را خواستار و تاکید کرد، دادستان‌ها با همکاری و هماهنگی مسئولین امر نسبت به ایمنی و بهداشت و حفاظت کمپ‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: برای ایجاد هماهنگی‌های بیشتر در باره نحوه بازرسی گروه‌های حفظ حقوق شهروندی و بازرسان آموزش ماده ۲۸ جلسه‌ای برگزار و نکات و مواردی که نیازمند هماهنگی مضاعف است طرح و تدابیر لازم اتخاذ شود تا بازرسی‌ها هدفمند‌تر از قبل دنبال شوند.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه صحبت‌های خود با توجه به دستور دوم جلسه در مورد قرار‌های شکلی گفت: قرار‌های شکلی در پرونده‌ها و موضوعات رسیدگی‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با توجه به اینکه اولویت حل و فصل دعاوی و اختلافات مردم و جلوگیری از اطاله رسیدگی است باید صدور قرار‌های شکلی را با تدبیر به حداقل رساند تا هم کمکی به مراجعین دستگاه قضایی باشد و هم آمار وارده پرونده کاهش یابد.

در ادامه جلسه زارع معاون آمار و فناوری و اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان به ارائه آمار عملکرد ۱۵ روزه حوزه‌های قضایی پرداخت سپس اعضای شورای معاونین به بررسی دستورات جلسه پرداختند و هر یک دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را بیان داشتند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *