معاون وزیر صمت:

توسعه اکتشاف توسط «چادرملو» دغدغه‌های توسعه پایدار را برطرف می‌کند

11:21 - 08 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۸۹۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
توسعه اکتشاف توسط «چادرملو» دغدغه‌های توسعه پایدار را برطرف می‌کند
رئیس هیئت عامل ایمیدرو بر افزایش فعالیت‌های اکتشافی در شرکت چادرملو تاکید کرد و گفت: توسعه اکتشاف توسط این شرکت، دغدغه‌های توسعه پایدار را برطرف می‌کند.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت صمت، «محمدرضا موثقی‌نیا» معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو، در نشست کنترل مدیریتی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: با توجه به اقداماتی که این شرکت برای توسعه اکتشافات انجام داده، نگرانی‌های مربوط به تامین مواد اولیه و توسعه پایدار برطرف خواهد شد.

وی در این جلسه که مدیرعامل و برخی اعضا هیئت مدیره به همراه معاونان شرکت چادرملو و همچنین معاونان و مدیران ایمیدرو حضور داشتند، اضافه کرد: با توجه به اقدامات جدید این شرکت در بخش اکتشاف از جمله ایجاد شرکت تخصصی با ترکیب سهامداری جدید، توسعه پایدار که پیش نیاز آن تامین مواد برای چادرملو بوده، برطرف می‌شود.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو تحقق اهداف صادراتی چادرملو را از اولویت‌های این شرکت دانست و افزود: برنامه‌هایی که چادرملو در پیاده‌سازی نظام هوشمندسازی و نسل چهار تکنولوژی، کاهش مصرف انرژی و هزینه تمام شده و بومی‌سازی دارد، قابل توجه است.

موثقی‌نیا با اشاره به اینکه این شرکت طرح‌های متعددی در زنجیره معدن در حال اجرا دارد، خواستار رعایت زمان‌بندی در راه‌اندازی پروژه‌ها شد؛ و گفت: با توجه به ترکیب سهامداران این شرکت، تحقق اهداف پیش‌رو، دست یافتنی است.

برآورد ارزش بومی‌سازی نیمه نخست برابر با کل سال ۱۴۰۱

در این نشست «امیرعلی طاهرزاده» مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به ترکیب جدید سهامداری در شرکت تخصصی اکتشاف در این شرکت گفت: در حال حاضر در سه محدوده در حال اکتشاف هستیم.

وی درباره بومی‌سازی و صرفه‌جویی ارزی ایجاد شده، افزود: در این راستا طی سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۵.۶ میلیون یورو صرف‌جویی ارزی ایجاد شد و این رقم در سال گذشته به ۲۵ میلیون یورو رسید.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اضافه کرد: برآورد عملکرد بومی‌سازی نیمه نخست امسال برابر با کل سال گذشته بود و به ۲۵ میلیون یورو رسیده است.

وی درباره تامین برق در این شرکت اظهار کرد: در حال حاضر مجموع نیاز برق چادرملو پس از اجرای طرح‌های توسعه برنامه‌ریزی شده ۹۵۰ مگاوات است که برنامه ریزی جهت تامین آن از طریق نیروگاه‌های فعلی و طرح‌های توسعه نیروگاهی در دست اجرا، تامین خواهد شد.

طاهرزاده در ادامه تاکید کرد: شرکت چادرملو امسال برنامه افزایش سرمایه را با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و طرح‌های توسعه در دست اجرا، در دستور دارد.

به گفته وی، تمام تلاش شرکت در سال‌جاری حفظ تولید در بخش‌هایی از کارخانه‌های تولیدی و افزایش تولید در کارخانه‌های پایین دستی با برنامه‌ریزی هوشمند و افزایش بهره‌وری است. همچنین اجرای طرح‌های توسعه هدفمند به‌منظور توازن تولید و تکمیل زنجیره در اولویت‌های شرکت است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو همچنین به چالش‌های پیش‌روی شرکت اشاره کرد و گفت: تامین مواد اولیه، افزایش میزان حق انتفاع و محدودیت‌های انرژی در دسترس، بخشی از چالش‌های پیش روی شرکت خواهد بود که سعی شده است با برنامه‌ریزی مناسب مرتفع شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *