رئیس کل دادگستری خراسان شمالی وضعیت تأمین و توزیع کالا‌های اساسی را مورد بررسی و ساماندهی قرار داد

12:01 - 21 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۹۹۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی وضعیت تأمین و توزیع کالا‌های اساسی را مورد بررسی و ساماندهی قرار داد
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در چهارمین نشست شورای قضایی استان به بررسی وضعیت منابع تأمین و توزیع کالا‌های اساسی و سازوکار حذف واسطه‌ها و دلالان از چرخه خرید و فروش و توزیع کالا‌های ضروری پرداخت.

خبرگزاری میزان - چهارمین نشست شورای قضایی استان خراسان شمالی در سال جاری به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین براتی‌زاده رئیس کل دادگستری خراسان شمالی برگزار شد.

بررسی وضعیت منابع تأمین و توزیع کالا‌های اساسی، بررسی مبانی گرانی برخی اقلام مورد نیاز و مصرف شهروندان از قبیل گوشت و میوه، بررسی سازوکار حذف واسطه‌ها و دلالان از چرخه خرید و فروش و توزیع کالا‌های ضروری و پیشگیری از توسعه موارد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات بعنوان مهمترین محور مذاکرات و مباحث این نشست به شمار می‌رفت.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی ضمن اشاره به سالروز سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۱ به خراسان شمالی گفت: این روز تاریخی و به یادماندنی  که با استقبال کم نظیر مردم ولایتمدار خراسان شمالی مواجه شد توانست برگ زرین دیگری از کارنامه درخشان این استان را در کانون توجه افکار عمومی و در معرض نمایش همگان قرار دهد؛ برکات و ثمرات بسیار ارزشمندی نیز در پی داشت که با وجود گذشت زمان، همچنان در اذهان، پایدار و باقی مانده و خواهد ماند.

وی همچنین نیروی انسانی خلاق، مبتکر، مؤثر، میدانی و کارآمد را عامل انگیزشی و محرکه هر سازمانی دانست و با اشاره به ضرورت سیاست گذاری و برنامه ریزی‌های کلان و میان مدت جهت حصول نتیجه مطلوب گفت: قطعاً ظرفیت شناسی و بکارگیری این توانمندی‌ها در مسیر ارتقاء سازوکار‌های مدیریتی و نظارتی در ساماندهی وضعیت کالا‌های اساسی در استان نقش آفرینی خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با بیان و تداعی نقش دستگاه‌های مسؤول در این خصوص خاطرنشان کرد:به نظر می‌رسد یکی از عوامل اصلی گرانی‌ها، کمبود و عدم دسترسی کافی بازار هدف و یا قیمت بالای نهاد‌های های دام و طیور است؛ لذا دستگاه‌های ذی ربط به ویژه جهاد کشاورزی باید برای ثبات و تنظیم بازار و اصلاح وضعیت موجود چاره اندیشی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، انفعال و یا تعلل دستگاه‌هایی که به موجب قانون در حوزه قلع و قمع اولیه مستحدثات ناشی از تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات؛ وظایف ذاتی قانونی بر عهده دارند را غیرقابل توجیه توصیف کرد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با بیان اینکه بر اساس مبانی و اختیارات قانونی پیش بینی شده، این دستگاه‌ها در صورت مشاهده جرایم و تخلفات در این عرصه‌ها می‌توانند در همان ابتدای امر، رأسا در راستای پیشگیری از وقوع جرم اقدام  و از تداوم عملیات مجرمانه و پیشرفت کار جلوگیری کنند؛ از مدیران دستگاه‌های مرتبط با این موضوع خواست اهتمام و تلاش جدی تری داشته باشند.

وی به‌طور کلی بازرسی‌های میدانی را یکی از سازوکار‌های مؤثر در بهبود روند اقدامات نظارتی برشمرد و دستور داد در موارد نیاز و مقتضی دادستان‌های عمومی و انقلاب حوزه‌های قضایی تحت ارشاد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با تیم‌های بازرسی همکاری و در صورت لزوم همراهی کنند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی، نقش دادستان‌ها را بعنوان مدعی العموم در مسیر صیانت از حقوق عمومی بسیار مؤثر و حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: انتظار ما این است که فرایند بازرسی‌های میدانی بیش از پیش تداوم و ارتقاء یابد و در موارد کشف جرائم و یا تخلفات نیز با جدیت و حسب مورد وفق مقررات قانونی با افراد خاطی و متخلف، برخورد‌های لازم اعمال شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *