دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی برای نظارت میدانی از حوزه‌های قضایی استان

13:08 - 19 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۷۳۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی برای نظارت میدانی از حوزه‌های قضایی استان
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی طی دستوری از معاونین ناظر حوزه‌های قضایی خواست با حضور میدانی خود در حوزه‌های قضایی ضمن بازدید میدانی از حوزه‌های قضایی به بررسی کمی و کیفی رسیدگی‌ها بپردازند.

خبرگزاری میزان_ ناصرعتباتی با بیان اینکه بازدید معاونان ناظر حوزه‌های قضایی با هدف ارتقاء عملکردی حوزه‌ها و نیز افزایش دقت و سرعت در رسیدگی‌ها عنوان کرد و گفت: برابر تصمیمی که در بیستمین جلسه شورای معاونین اتخاذ شد قرار است معاونین ناظر در طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۸ و ۱۹ مهرماه در حوزه قضایی خود حاضر و از عملکرد این حوزه‌ها بازدید کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این بازدید‌ها در راستای عمل به اسناد بالادستی خصوصاً اجرای دقیق مفاد سند تحول قضایی و برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ انجام می‌شود تصریح کرد: در این بازدید‌ها ۴ موضوع و سرفصل برای کیفی‌کردن بازدید‌ها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بررسی عملکرد کمی حوزه‌های قضایی در ۶ ماهه ۱۴۰۲، بررسی اجرای بخشنامه ۲۳ بندی در خصوص چرخش پرونده در ۶ ماهه، بررسی قرار‌های شکلی در شش ماهه ۱۴۰۲ و بررسی عملکرد سامانه ساما در حوزه قضایی مهمترین موضوعاتی است که در این بازدید‌ها مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است پس از بررسی‌های میدانی معاونین ناظر گزارش امر ضمن ارائه به ریاست کل دادگستری استان در شورای معاونین مورد بررسی و اتخاذ تصمصم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *