رئیس حوزه قضایی بخش رودهن معرفی شد

19:30 - 18 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۶۵۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس حوزه قضایی بخش رودهن معرفی شد
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در آیین تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی بخش رودهن پیوستگی میان مردم و نظام قضایی را پشتوانه و سرمایه‌ای امیدبخش برای قضات و دستگاه قضایی عنوان کرد.

خبرگزاری میزان- حاجی رضا شاکرمی، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در آیین تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی بخش رودهن که با حضور سید رضا سجودی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان تهران، طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند و جمعی از مدیران عضو شورای تامین این شهرستان برگزار شد، از مردم به عنوان صاحبان اصلی حکومت نام برد و گفت: حمایت مردم پشتوانه‌ی دستگاه قضایی برای تلاش بیشتر در مسیر اجرای عدالت است.

شاکرمی، گفت: پیوستگی میان مردم و نظام قضایی از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه این پشتوانه مردمی سرمایه اجتماعی برای دستگاه قضایی محسوب می‌شود که موجب دلگرمی و تلاش بیشتر خدمتگزاران در مسیر عدالت گستری است.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اینکه در هفته انتظامی قرار داریم، این هفته را به نیرو‌های خدوم فراجا تبریک گفت و بیان کرد: فرماندهان و سربازان انتظامی در تمامی عرصه‌ها برای تامین امنیت و نظم میان مردم و حفظ حقوق شهروندان در جامعه حضور دارند و خدمتگزاری بی‌منت برای مردم هستند.

شاکرمی با اشاره به سختی‌ها و خطیر بودن امر قضا به تشریح ضرورت جامع نگری قاضی برای صدور یک حکم پرداخت و گفت: یک قاضی برای آن که عدالت را برقرار کند به موضوعات مختلفی از جمله انگیزه و علل و چرایی ارتکاب یک جرم توسط شخص متهم، شرایط اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی وی، آسیب‌های زیان‌باری که وقوع جرم به جامعه وارد کرده است و نیز برای جبران آنچه اقداماتی انجام شده نگاه می‌کند و بسیاری از شرایط و موضوعات را در کنار یکدیگر و به صورت جامع‌نگرانه قرار می‌دهد و در نهایت حکم را صادر می‌کند.
 
شاکرمی از مردم خواست تا مثل گذشته بسیاری از مشکلات و معضلات را در درون خانواده‌ها و با ورود بزرگان خانواده و مداخله ریش‌سفیدان حل و فصل کنند و سنت‌های حسنه صلح و سازش و حل اختلاف و همچنین امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنند.

در آیین تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی بخش رودهن، از تلاش‌ها و خدمات ذبیح‌اله خدایاری تقدیر شد و حسن بختیاری به عنوان رئیس جدید حوزه قضایی بخش رودهن حکم انتصاب خود را از قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران دریافت کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *