گفت‌وگو|

دفاع مردم فلسطین در عملیات «طوفان الاقصی» غافلگیرانه و مشروع است

15:34 - 18 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۴۵۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
دفاع مردم فلسطین در عملیات «طوفان الاقصی» غافلگیرانه و مشروع است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه امریکا و رژیم صهیونیستی در متهم کردن ایران به نقش‌داشتن در حمایت از حماس در عملیات «طوفان الاقصی» فرافکنی می‌کنند تا شکست تاریخی خود را در پشت آن پنهان کنند گفت: فلسطینی‌ها سالهاست که خود را به تجهیزات جدید از جمله به ایمان مجهز کرده‌اند. 

وحید جلال‌زاده در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تحولات سرزمین‌های اشغالی بیان کرد: می‌توان تحولات فلسطین را به ۲ بخش قبل و بعد هفت اکتبر آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تقسیم کرد. این عملیات غافلگیرانه، ترکیبی و دفاع مشروع از حقوق حقه مردم فلسطین بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه بسیاری از کشورهای غربی به دنبال این هستند که عملیات «طوفان الاقصی» را تجاوزگرایانه قلمداد کنند اظهار کرد: این هیچ موضوعیتی در حقوق بین‌الملل ندارد چرا که مردم دنیا می‌دانند متجاوز اصلی رژیم کودک‌کش صهیونیستی است که سال‌ها با اقدامات غاصبانه سرزمین‌های مردم فلسطین را اشغال کرده است.

وی گفت: رژیم صهیونیستی سالهاست یک‌جانبه و یک‌طرفه با هواپیمای جنگی، توپخانه و پهپاد مناطق فلسطین‌نشین را مورد هدف قرار می‌دهد. صدها زن و مرد و کودک و جوان را به خاک و خون کشیده و به عنوان رژیم تروریسم دولتی معروف است.

جلال‌زاده با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی بارها در صحن شورای امنیت محکوم شده اما با دفاع کشورهای غربی و آمریکا مواجه شده است بیان کرد: این رژیم کودک‌کش در روابط بین‌الملل بی‌آبروست و همه به آن اذعان دارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: همه مردم آزادی‌خواه دنیا قطعا حامی ملت فلسطین خواهند بود، مردم ایران و نمایندگان نیز در نطق‌ها و مواضع خود نشان دادند در کنار آنها هستند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از موضع‌گیری در حمایت از فلسطین نگرانی ندارد گفت: ما از جبهه مقاومت حمایت کرده و حمایت خواهیم کرد. کسانی باید در پیشگاه تاریخ پاسخگو باشند که رژیمی را حمایت کردند که نطفه آن با نقض حقوق بشر و بین‎‌الملل بسته و به یک دولت تروریسم و کودک‌کش معروف شده است. 

جلال‌زاده گفت: امریکایی و رژیم صهیونیستی در متهم کردن ایران به نقش‌داشتن در حمایت از حماس فرافکنی می‌کنند تا شکست تاریخی خود را در پشت آن پنهان کنند. فلسطینی‌ها سالهاست که خود را به تجهیزات جدید از جمله به ایمان بر پیروزی بر رژیم صهیونیستی مجهز کرده‌اند. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه این قدرت ایمان است که مردم فلسطین را به پیروزی رسانده است گفت: طی روزهای گذشته افسردگی و خستگی در چهره ساکنان، نیروهای نظامی و پلیس رژیم صهیونیستی دیده می‌شود و آنچه آنها را به شکست کشانده روحیه شکست‌پذیری آنهاست.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *