نشست بررسی پروژه حد اعتباری خزانه‌داری در سامانه نسیم برگزار شد

22:10 - 15 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۱۱۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
نشست بررسی پروژه حد اعتباری خزانه‌داری در سامانه نسیم برگزار شد
نشست بررسی پیشرفت پروژه حد اعتباری خزانه‌داری در سامانه نسیم بانک مرکزی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش شادا، نشست بررسی پیشرفت پروژه حد اعتباری خزانه‌داری در سامانه نسیم بانک مرکزی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، اکرمی، خزانه‌دار کل کشور و جمعی از مدیران و کارشناسان این طرح عصر امروز شنبه در وزارت اقتصاد برگزار شد.

در این نشست که با حضور وزیر اقتصاد و خزانه‌دار کل کشور برگزار شد، ابعاد مختلف این پروژه مهم ملی از سوی کارشناسان و مدیران این طرح تبیین و میزان پیشرفت آن مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، با اجرای این پروژه که قرار است به طور رسمی در پایان مهر امسال مورد بهره برداری قرار گیرد، تخصیص منابع به دستگاه‌های مختلف کشور بر مبنای حد اعتباری که در این سامانه برای هر دستگاه در نظر گرفته می‌شود، انجام خواهد گرفت و منابع موجود در حساب‌های مختلف دستگاه‌ها به طور متمرکز در این سامانه تجمیع می‌شود.

از دیگر مزایای اجرای این طرح بهبود مدیریت نقدینگی از سوی خزانه‌داری کل کشور است که امکان تخصیص بهتر منابع از سوی این خزانه‌داری را محقق می‌کند.

مدیریت حد اعتبار تخصیصی خزانه به دستگاه‌های اجرایی کشور، مدیریت پرداخت بر اساس حد اعتبار تخصیصی خزانه از طریق رابط کاربری نسیم و حواله الکترونیک و انتقال حد اعتبار تخصیصی خزانه فیمابین دستگاه‌های اجرایی از دیگر مزایای اجرای این طرح است که قرار است در پایان مهر امسال وارد فاز اجرایی شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *