وزیر فرهنگ: حضور در پروژه‌های هنری، به شرط رفع موانع امکان‌پذیر است

11:33 - 12 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۵۲۷
وزیر فرهنگ: حضور در پروژه‌های هنری، به شرط رفع موانع امکان‌پذیر است
محمد مهدی اسماعیلی ضمن تاکید بر قانون‌مداری، به شرط رفع موانع برای حضور هنرمندان در پروژه‌های قانونی و داخلی اشاره کرد.

خبرگزاری میزان- محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاران در جلسه هیئت دولت مبنی بر اینکه آیا افراد و هنرمندانی که علیه نظام موضع‌گیری داشته و مردم را به فعالیت‌های غیر قانونی تحریک می‌کنند، می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند، گفت: هر هنرمندی و هر شخصی که به قوانین جمهوری اسلامی ایران احترام نگذارد، طبیعتا نمی‌تواند در حوزه‌های قانونی کشور فعالیت داشته باشد. مگر اینکه موانع برطرف شود. ما به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بارها به این موضوع اشاره داشته و اکنون هم بر قانون‌مدار بودن تاکید می‌کنیم. 

اسماعیلی درباره هموار شدن دسترسی مردوم به لباس مناسب، افزود: بعد از جلسه قرارگاه زیست عفیفانه که به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار شد، تمهیداتی اندیشیده شده و تلاش ما این است که دسترسی مردم به لباس و پوشاک مناسب، هموار شود. 

وی ادامه داد: گلایه بسیاری از بانوان و آقایان این است که لباس مناسب پیدا نمی‌شود که ما در حال رفع این مشکل هستیم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به ایجاد سکوی دائم فروش لباس اسلامی تا پایان شهریورماه اظهار کرد: این اتفاق در ۱۵ استان رخ داده است و دوستان ما در شورای فرهنگ عمومی و کارگروه مد و لباس با حضور در استان‌ها اقدام به افتتاح این سکوها کرده اند. 

اسماعیلی با اشاره به تدوین سند ملی موسیقی، گفت: تدوین این سند پس از ۴۰ سال، اتفاق خیلی مهمی بود که در نهایت به تصویب شورای هنر رسیده است. 

وی تاکید کرد: وقتی مصوبات شورای هنر به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می‌شود، اعضا به مدت دو هفته برای بررسی فرصت دارند. اگر کمتر از ۳ نفر از اعضا اعتراض کنند، این به عنوان مصوبه تلقی شده و توسط رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ می‌شود. اگر هم اعتراضی وجود داشته باشد، مجدداً به شورای هنر برمی‌گردد و به اعتراضات رسیدگی می‌شود.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *