گروسی: آخرین تحولات رابطه آژانس و ایران بررسی شد

13:26 - 05 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۳۸۵
گروسی: آخرین تحولات رابطه آژانس و ایران بررسی شد
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‎گوید که با معاون مدیرکل کمیسیون اتحادیه اروپا درباره آخرین تحولات رابطه آژانس و ایران گفت‌وگو کرده است.

خبرگزاری میزان - «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» گفت که در سومین روز کنفرانس عمومی آژانس با معاون مدیرکل کمیسیون اتحادیه اروپا درباره نیروگاه هسته‌ای اوکراین و آخرین تحولات رابطه آژانس و ایران رایزنی کرد. 

شصت‌وهفتمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه، سوم مهرماه با حضور نمایندگان عالی‌رتبه کشور‌های عضو در وین آغاز به‌کار کرد.

گروسی در سخنرانی خود در افتتاحیه این کنفرانس مدعی شده بود که اجرای فعالیت‌های راستی‌آزمایی براساس توافق‌ها با ایران به پیشرفت مطلوبی دست نیافته است. 

«محمد اسلامی»، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز برای حضور در این کنفرانس به وین سفر کرده بود. 

«اسلامی» و «گروسی» در حاشیه این کنفرانس درباره توسعه همکاری‌های فنی میان ایران و آژانس و گسترش روابط دوجانبه دیدار و گفت‌وگو کردند. 

دو طرف در این دیدار راه‌های توسعه همکاری‌های متقابل میان ایران و آژانس را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین در سخنانی در نشست عمومی آژانس ضمن انتقاد از رویکرد کشور‌های غربی، بیان کرد: این کشور‌ها با فشار‌های سیاسی و توسل به تحریم‌ها سعی دارند از ظرفیت آژانس برای فشار به ایران استفاده کنند.

«اسلامی» از مدیر کل آژانس خواست که با حفظ بی‌طرفی و حرفه‌ای‌گری اجازه ندهد که این کشور‌ها از گزارش‌های آژانس به عنوان بهانه برای فشار بر ایران استفاده کنند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *