دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی و مدیرکل آژانس|

اسلامی: آژانس بین‎المللی انرژی اتمی بی‎طرفی خود را حفظ کند

22:35 - 03 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۰۷۳
اسلامی: آژانس بین‎المللی انرژی اتمی بی‎طرفی خود را حفظ کند
رئیس سازمان انرژی اتمی و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حاشیه نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس دیدار کردند.

خبرگزاری میزان - محمد اسلامی و رافائل گروسی درباره توسعه همکاری‌های فنی میان ایران و آژانس و گسترش روابط دوجانبه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار اسلامی و گروسی، راه‌های توسعه همکاری‌های متقابل میان ایران و آژانس را مورد بررسی قرار دادند. 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این نشست ضمن انتقاد از رویکرد کشور‌های غربی، بیان کرد: این کشور‌ها با فشار‌های سیاسی و توسل به تحریم‌ها سعی دارند از ظرفیت آژانس برای فشار به ایران استفاده کنند. 

وی از مدیر کل آژانس خواست که با حفظ بی‌طرفی و حرفه‌ای‌گری اجازه ندهد که این کشور‌ها از گزارش‌های آژانس به عنوان بهانه برای فشار بر ایران استفاده کنند. 

اسلامی با برشمردن ظرفیت‌های گسترده فناوری و صنعت هسته‌ای در ایران که از آن برای خدمت به مردم استفاده می‌شود، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای در اختیار قراردادن این ظرفیت‌ها همسو با برنامه‌های آژانس و نیز به‌منظور خدمت به بشریت در سایر نقاط جهان آماده است. 

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: فشار‌های ظالمانه سیاسی کشور‌های غربی علیه ایران بی‌نتیجه بوده و جمهوری اسلامی ایران هرگونه فشار سیاسی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

در همین حال رافائل گروسی در پیامی نوشت: تعامل با محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، در جریان نشست سالانه آژانس بسیار مهم است. 

به نوشته وی، من بار دیگر بر تمایل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تعامل و پیشرفت ملموس بر اساس بیانیه ۴ مارس (اسفند ۱۴۰۱) برای ارائه تضمین‌های معتبر مبنی‌ بر این‌که برنامه هسته‌ای ایران منحصراً صلح‌آمیز است، تاکید کردم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *