گفت‌‌وگو|

نتایج نهایی آزمون آموزگاری در هفته آینده اعلام می‌شود/ هیچ کلاسی بدون معلم نمی‌ماند

8:30 - 30 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۲۷۰
نتایج نهایی آزمون آموزگاری در هفته آینده اعلام می‌شود/ هیچ کلاسی بدون معلم نمی‌ماند
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به اینکه هیچ کلاسی را بدون معلم نمی‌گذاریم، گفت: نتایج آزمون آموزگاری در هفته پیش رو اعلام می‌شود.

معصومه نجفی پازوکی در گفت‌وگو با میزان در رابطه با بهره‌گیری از محتویات ایرانی اسلامی در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب در این مورد اظهار کرد: محتویات کتاب‌های درسی به سازمان پژوهش مربوط می‌شود و تا جایی که مطلع هستم طرح‌واره‌ای دارند که بر اساس آن در حال کار بر روی محتویات کتاب‌های درسی هستند و قصد دارند محتویات کتاب‌های درسی را متناسب با این اقدامات تنظیم کنند، البته از جزئیات طرح مطلع نیستم و سازمان برنامه‌ریزی باید در مورد آن پاسخگو باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص کمبود آموزگار ابتدایی توضیح داد: ما به امید خدا هیچ کلاسی را بدون معلم نمی‌گذاریم و نتایج آزمون آموزگاری در هفته پیش‌ رو اعلام می‌شود و از شنبه اول مهر ماه از تعدادی همکاران فعال در آموزش و پرورش برای جبران این کمبود استفاده می‌کنیم.

در این رابطه محمد محمدی، مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستان و دبستان وزارت آموزش و پرورش نیز در گفت‌وگو با میزان گفت: نتایج آزمون آموزگاری نهایی شده و آخرین بررسی‌ها هم توسط ما و سازمان سنجش صورت گرفته است، نتایج این آزمون قطعا در هفته پیش رو اعلام می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر کمبود آموزگار ابتدایی با ظرفیت نیرو‌های موجود و اقدامات پیش‌بینی شده در حال تکمیل شدن است، ادامه داد: قول می‌دهیم اول مهر هیچ کلاس درسی بدون معلم نباشد البته ما در مقطع ابتدایی حدود ۴۰۰ هزار کلاس درس داریم و اگر در این تعداد کلاس با کمبود جزئی معلم مواجه باشیم قول می‌دهیم به سرعت آن را رفع کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستان و دبستان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قسمتی از مشکل کمبود نیروی ما با جذب آموزگاران پذیرفته شده در آزمون حل می‌شود، افزود: بخشی دیگری از کمبود نیز با استفاده از نیرو‌های حق التدریس موجود حل خواهد شد و همه تلاشمان بر این است که هیچ مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *