وزیر آموزش و پرورش: عشق به وطن و خردورزی باید در میان دانش‌آموزان شکوفا شود/ دانش‌آموزان در سه سال اول تحصیل یک معلم خواهند داشت

13:49 - 29 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۲۲۱
وزیر آموزش و پرورش: عشق به وطن و خردورزی باید در میان دانش‌آموزان شکوفا شود/ دانش‌آموزان در سه سال اول تحصیل یک معلم خواهند داشت
وزیر آموزش و پرورش در مراسم جشن شکوفاها به معلمان و مدیران مدارس توصیه کرد تا عشق به وطن و خردورزی را در بچه‌ها شکوفا کنند و در کنار خودباوری، عزت نفس را به آن‌ها آموزش دهند.

خبرگزاری میزان- امروز، چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ اولین زنگ سال تحصیلی برای کلاس اولی‌های سراسر کشور به صدا درآمد و یک میلیون و ۷۰۰ هزار کلاس اولی با شرکت در جشن شکوفه‌ها روز اول مدرسه خود را تجربه کردند.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش با حضور در مراسم «جشن شکوفه‌ها» دبستان دخترانه شهید زهرا مردانی‌آذری واقع در منطقه ۱۰ شهر تهران، زنگ این مدرسه را به صدا درآورد.  

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این مراسم ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به نوآموزان گفت: هر دانش آموز و هر مدرسه پرچمداران امید ایران هستند، مدیران و معلمان مدرسه باید در دانش‌آموزان امید، ایمان، اعتماد و خردورزی و عزت نفس را افزایش دهند تا این افراد بتوانند هم زندگی خود را اداره و کشور را آباد کنند.

صحرایی خطاب به مسئولان مدرسه گفت: عشق به وطن و خردورزی را در بچه‌ها شکوفا کنید و در کنار خودباوری، عزت نفس را به آن‌ها دهید تا یاد بگیرند کجا «بله» و کجا «نه» بگویند چراکه نه گفتن در دنیای امروز بیشتر از بله گفتن به درد بچه‌ها می‌خورد.

وی ضمن اشاره به اینکه بازی را از دانش آموزان نگیرید و همراه با بازی به دانش آموزان درس بدهید، ادامه داد: معلمان تربیت کنندگان اصلی آموزش و پرورش هستند و هدف اصلی وزارت آموزش و پرورش این است که دانش‌آموزان را برای آینده تربیت کند.

صحرایی با بیان اینکه برخی دنبال این بودند مدرسه سر وقت شروع نشود، اظهار کرد: شهدا رفتند برای این بچه‌ها و باید این را به بچه‌ها یاد داد که اگر اقتصاد، جامعه و فرهنگ و ایران می‌خواهیم، باید مدارس قوی‌تر شود.
 
وزیر آموزش و پرورش به اهمیت محوری خانواده در معاونت ابتدایی آموزش و پرورش اشاره کرد و متذکر شد: شما خانواده‌ها تربیت کننده اصلی بچه‌ها هستید و پیوند شما و ما به عاقبت به خیری بچه‌ها منتهی می‌شود.

وی توضیح داد: امسال مقرر کردیم بچه‌ها سه سال اول ابتدایی، یک معلم داشته باشند چرا که معلم مادر و پدر دوم آنهاست.

علیرضا کریمیان، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این مراسم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی گفت:عدالت محوری، مخاطب محوری، مشارکت پذیری و آینده پژوهی در معاونت ابتدایی شهر تهران مدنظر است.  
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: در آموزش و پرورش استان تهران بر سه محور اساسی دانش آموز، اولیا و مخاطب محوری متمرکز هستیم.

کریمیان اظهار کرد: در حوزه ابتدایی آموزش خانواده در عصر دیجیتال مدنظر است و تا پایان سال این اقدام انجام می‌شود.

انتهای پیام/



 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *