گفت‌وگو|

موفقیت طرح گردشگری جزیره آشوراده نیازمند استفاده از نظر کارشناسان است/ رفع موانع حقوقی طرح گردشگری آشوراده اقدامی ارزنده است

8:00 - 26 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۳۱۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
موفقیت طرح گردشگری جزیره آشوراده نیازمند استفاده از نظر کارشناسان است/ رفع موانع حقوقی طرح گردشگری آشوراده اقدامی ارزنده است
یک کارشناس حوزه گردشگری با تاکید بر اینکه اقدام قوه قضاییه در رفع مشکلات حقوقی احیای طرح گردشگری جزیره آشوراده کاری ارزنده است، گفت: پس از رفع موانع این طرح باید دولت با استفاده از نظر کارشناسان با تجربه و با برنامه‌ریزی مناسب برای رسیدن به نتیجه مطلوب به اجرای طرح توسعه گردشگری در این منطقه اقدام کند.

خبرگزاری میزان _ یکی از راه‌های رونق و شکوفایی اقتصادی توسعه و توجه به  گردشگری است. کارشناسان اعتقاد دارند رونق گردشگری موجب اشتغال‌زایی، ارزآوری و ارتقای سطح زندگی مردم خواهد شد. 

در همین راستا قوه قضاییه همواره در کنار سایر دستگاه‌ها برای رشد اقتصادی کشور در تلاش بوده و سعی کرده است موانعی که بر سر راه توسعه اقتصادی وجود دارد را بر طرف کند. یکی از این موارد رفع مشکلات حقوقی موحود بر سر راه احیای طرح توسعه گردشگری جزیره آشوراده بوده که رئیس دستگاه قضا در سفر اخیر خود به گلستان به رئیس کل دادگستری استان دستور تا در زمان کوتاهی موانع حقوقی این طرح برطرف شود. 

دادگستری استان گلستان نیز توانست در مدت یک ماه با تلاش فراوان مشکلات این زمین‌ها را برطرف کند. 

در همین باره رحیم یعقوب‌زاده، کارشناس حوزه گردشگری، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: دستگاه قضا برای رفع موانع حقوقی احیای طرح گردشگری آشوراده کار بسیار ارزنده‌ای انجام داده و اکنون زمان آن است که دولت با یک اقدام کارشناسانه به توسعه این طرح بپردازد.

وی در ادامه افزود: جزیره آشوراده به‌علت حیات وحشی که دارد از نظر زیست محیطی دارای اهمیت بسیار فراوانی برای کشور است و می‌تواند به یک منطقه طبیعت‌گردی تبدیل شود. 

به گفته یعقوب‌زاده، جزیره آشوراده مساحت کوچکی دارد و برای توسعه گردشگری آن باید ظرفیت و توان جزیره در جذب گردشگر در نظر گرفته شود چرا که با توجه به امکانات و ظرفیت این استان ممکن است توان تحمل ورود جمعیت بالا را نداشته باشد. 

این کارشناس حوزه گردشگری با اشاره به اینکه باید برای توسعه گردشگری از نظر کارشناسان محیط زیست و گردشگری استفاده شود، اظهار کرد: تجربه چندین ساله در ایران ثابت کرده است که هر گاه برای توسعه گردشگری در منطقه‌ای با شتاب عمل کرده‌ایم آن طرح پس از گذشت چند سال با شکست همراه شده به همین علت برای توسعه پایدار گردشگری در این منطقه بهتر است پس از بررسی فراوان اقدام کرد. 

وی با تاکید بر اینکه مسئله اقتصادی یکی از مهم‌ترین دلایل توسعه گردشگری در مناطق مختلف است، اعلام کرد: برای توسعه گردشگری در استان گلستان با توجه به شرایط این استان که دارای پارک ملی و تنوع جانوری و گیاهی فراوان است، باید گردشگری بر پایه طبیعت مورد توجه قرار گیرد و نباید در این منطقه گردشگری انبوه اتفاق بیافتد. 

یعقوب‌زاده با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری در جزیره آشوراده موجب افزایش درآمد، رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی این منطقه خواهد شد، گفت: برای دستیابی به این اهداف باید نظارت ویژه بر عملکرد‌ها داشت تا بتوان به نتیجه مطلوب دست یافت. 

این کارشناس حوزه گردشگری در ادامه تصریح کرد: برای بهره‌برداری مطلوب‌تر از احیای طرح گردشگری جزیره آشوراده باید پیش از اجرای طرح فرهنگ‌سازی لازم برای مردم ایجاد شود تا اهالی منطقه با مزایا و معایب گردشگری آشنایی پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه  قوه قضاییه برای توسعه گردشگری می‌تواند اقدامات مطلوبی انجام دهد، گفت: به نظر می‌رسد کار دستگاه قضا در احیای طرح جزیره آشوراده به اتمام نرسیده است و این قوه می‌تواند در کنار دولت بر روند توسعه گردشگری در این منطقه نظارت ویژه داشته باشد. 

یعقوب‌زاده در پایان تصریح کرد: برای توسعه طرح گردشگری جزیره آشوراده بخش خصوصی با نظارت‌های ویژه و با استفاده از کارشناسان خبره می‌تواند موفق عمل کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *