رئیس سازمان ثبت اسناد: ثبت جهانی برند احسان زمینه اشتغال و کسب درآمد جمعیت قابل توجهی را فراهم کرد/ مدیر آسیا و اقیانوسیه وایپو: کمیته امداد امام خمینی (ره) علائم و درجه بندی محصولات ایرانی را ثبت کند

15:18 - 22 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۲۱۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس سازمان ثبت اسناد: ثبت جهانی برند احسان زمینه اشتغال و کسب درآمد جمعیت قابل توجهی را فراهم کرد/ مدیر آسیا و اقیانوسیه وایپو: کمیته امداد امام خمینی (ره) علائم و درجه بندی محصولات ایرانی را ثبت کند
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست بررسی پروژه بین‌المللی برندسازی زعفران و پسته ایرانی، ثبت جهانی برند احسان توسط وایپو را اقدامی بسیار خوب برای اشتغال و کسب درآمد جمعیت قابل توجهی تلقی کرد.

خبرگزاری میزان- امروز (٢٢ شهریور ماه) نشست بررسی پروژه بین‌المللی برندسازی زعفران و پسته ایرانی با حضور حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، هیئت وایپو با ریاست آندرو مایکل آنگ مدیر آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو)، دو نفر از متخصصان بین‌المللی و معاونان و مدیران حوزه‌های مختلف سازمان ثبت اسناد برگزار شد.

حسن بابایی با تشکر از حضور هیئت وایپو با ریاست آندرو مایکل آنگ مدیر آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی در ایران بیان کرد: امروز فرصت دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) که در گذشته وزیر دادگستری و از قضات باتجربه کشور بودند فراهم شد.

وی افزود: با حضور بختیاری در جایگاه ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره)، شاهد اقداماتی جدید در حوزه حمایت از گروه‌های نیازمند هستیم؛ حرکت‌هایی که به سمت اقتصاد محوری سوق داده شده و مددجویان را به سمت استقلال می‌کشاند. 

بابایی عنوان کرد: در بعد داخلی در سازمان ثبت اسناد، همکاری‌های تنگاتنگی با کمیته امداد امام خمینی (ره) برقرار است. 

رئیس سازمان ثبت با بیان اینکه از وایپو بخاطر ثبت جهانی برند احسان تشکر می‌کنم، گفت: این اقدام بسیار خوب در ایران قابل توجه بود زیرا زمینه اشتغال و کسب درآمد جمعیت قابل توجهی را فراهم کرد. 

بابایی اضافه کرد: امیدواریم این همکاری تنگاتنگ بین وایپو و سازمان ثبت اسناد برای حمایت از کمیته امداد امام خمینی (ره)، بیش از گذشته درخصوص محصولات مددجویان ادامه یابد چراکه اینجا بحث نفع شخصی مطرح نیست، بلکه نفع تعداد قابل توجهی که شاید جمعیتی ۴ میلیونی را شامل می‌شود دربر می‌گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: در کنار ثبت جهانی زعفران و پسته که در دستورکار وایپو قرار گرفته است، امیدواریم با ثبت سایر محصولاتی که مورد نظر کمیته امداد است و قابلیت ثبت جهانی را دارند، بتوانیم خدمت کوچکی را برای این خانواده پرجمعیت داشته باشیم. 

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این جلسه و خطاب به آنگ، گفت: ظاهرا سفر سوم تان به ایران است، امیدوارم در جریان دو سفر قبلی  و همچنین سفر فعلی، خاطرات خوبی از کشورمان در ذهنت‌تان شکل گرفته باشد. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: از زمانی که بابایی عهده‌دار سمت ریاست سازمان ثبت اسناد شدند، در همه ابعاد از جمله مالکیت فکری، اقدامات تحولی فراوانی صورت گرفته است. 

وی افزود: ۵٢ درصد از کل جمعیتی که تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، توسط بانوان سرپرستی می‌شوند که اکثر آن‌ها چند فرزند یتیم دارند که پدران شان  یا در تصادف و یا بخاطر بیماری فوت شدند و به همین دلیل مسئولیت ما در برابر آن‌ها بسیار سنگین است. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به خدمت وایپو به خانواده‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در ثبت جهانی برند احسان بیان کرد: نمونه فراوانی از این اقدامات (قالیبافی) در خانه‌های تحت سرپرستی کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام می‌شود و این مادران قهرمان هم بچه‌های یتیم خود را بزرگ می‌کنند و هم فرش می بافند. 

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با کمک شما در عرصه‌های دیگر بتوانیم صنایع دستی که توسط دختران یتیم تحت سرپرستمان که به آن‌ها پنجه طلایی می‌گوییم و نمونه‌ کارهای آنها در نمایشگاه سازمان ثبت اسناد نیز وجود دارد را، ثبت جهانی کنیم. 

بختیاری تاکید کرد: مدتی استاندار اصفهان بودم، این استان در تولید صنایع دستی شهرت جهانی دارد، وقتی تولیدات مددجویان کمیته امداد را که اکثرشان در منازل تهیه می‌شوند را مشاهده می کنیم، خیلی از آن‌ها با محصولات صنعتگران صنایع دستی خبره اصفهان، رقابت می‌کند. 

رئیس سازمان ثبت اسناد: ثبت جهانی برند احسان زمینه اشتغال و کسب درآمد جمعیت قابل توجهی را فراهم کرد/ مدیر آسیا و اقیانوسیه وایپو:کمیته امداد امام خمینی (ره) علایم و درجه بندی محصولات ایرانی را ثبت کند

آندرو مایکل آنگ مدیر آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) نیز در این نشست با بیان اینکه سه پیشنهاد مرتبط برای همکاری با شما دارم، گفت: اول اینکه خیلی مایل هستیم، داستان هنرمندان یتیم و خانواده‌های مددجویان را بشنویم و اگر اسمشان را داشته باشیم، می‌توانیم با آن‌ها مصاحبه‌ای ترتیب داده و برای مخاطبان جهانی در سایت‌مان منتشر کنیم. 

وی با اشاره به اینکه من نیز مصرف کننده کالا‌های ایرانی هستم، افزود: دو فرش از کمیته امداد امام خمینی (ره) خریداری و از آنها استفاده می کنم.  

آنگ عنوان کرد: به کمیته امداد امام خمینی (ره) پیشنهاد می‌کنم علائم محصولات و کالا‌های ایرانی را ثبت کرده همچنین درجه بندی آن‌ها را نیز ثبت کنند. هم اکنون وقت آن رسیده که به کل دنیا درباره اتفاقاتی که در ایران رخ داد و همکاری‌هایی که داشتیم، اطلاع رسانی کنیم که در این راستا می‌توان از رسانه‌های اجتماعی کمک گرفت و یا وبسایتی برای فرش ایرانی طراحی و همه گواهینامه و اطلاعات را در آن قرار داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *