سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد: یک مدل استراتژیک برندسازی طی ماه‌های آینده تنظیم می‌شود

14:51 - 21 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۰۱۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد: یک مدل استراتژیک برندسازی طی ماه‌های آینده تنظیم می‌شود
سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست با مدیر آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) از تنظیم یک مدل استراتژیک برندسازی طی ماه‌های آینده با همکاری فعالان محلی خبر داد.

خبرگزاری میزان - جلسه مشترک میان سیامک اسلامی سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و هیات وایپو به ریاست آندرو مایکل آنگ مدیر آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) و دو نفر از متخصصان بین‌المللی، علی کیانی راد رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی و جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه مالکیت معنوی برگزار شد.

سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با توجه به اینکه بررسی، پیگیری و چاره جویی برخی مسائل و مشکلات مهم مربوط به ثبت بین‌المللی علائم تجاری صادرکنندگان ایرانی در کشور‌های دیگر و همچنین سایر کشور‌ها در ایران ضروری است بنابراین در جلسه امروز سوالاتی مطرح شد و مدیر آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.

وی افزود: همچنین به بحث ثبت نشانه‌های جغرافیایی ایران و اهمیت آن‌ها در افزایش صادرات دارای ارزش جهانی به ویژه زعفران و پسته اشاره شد و در ادامه مدیر آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی از تجربه خوبی که طی سه روز اخیر به همراه هیات تخصصی وایپو در مشهد مقدس داشتند مطالبی را بیان کرد.

اسلامی اظهار کرد: آنگ در این جلسه اشاره کرد که از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این حوزه و مسائل مربوط به صادرکنندگان،حوزه توزیع، بحث بازار‌های جهانی زعفران به طور کامل توسط این هیات مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شده است که در این خصوص یک مدل استراتژیک برندسازی طی ماه‌های آینده با همکاری فعالان محلی تنظیم و به کشور ایران اعطا شود.

سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره موضوع دیگری که در جلسه مورد بررسی قرار گرفت، گفت: مقرر شد که در مرکز مالکیت معنوی و سازمان جهانی مالکیت فکری دستور کار‌های مشترکی را در سایر حوزه‌های مهم این حوزه با تمرکز بر حوزه‌های مرتبط با میراث کشاورزی مورد بررسی قرار دهند و این موضوع را نیز در آینده در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: نکته مهمی که مدیر آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) و دو نفر از متخصصان بین‌المللی و مرکز مالکیت معنوی بر آن تاکید داشتند این بود که لازم است بیش از گذشته طرح‌های مرتبط با برندسازی محصولات کشاورزی دارای مزیت رقابتی را با انسجام میان قوه مجریه و قوه قضاییه و با حمایت قوه مقننه مورد پیگیری قرار دهیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *