۴ روز تا اربعین حسینی؛ آخرین اخبار از وضعیت جاده‌ها و مرز‌های کشور

9:45 - 11 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۴۱۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
۴ روز تا اربعین حسینی؛ آخرین اخبار از وضعیت جاده‌ها و مرز‌های کشور
ترافیک جاده‌های منتهی به مرز‌های کشور عراق و وضعیت مرز‌های غربی و جنوبی در فاصله ۴ روز تا اربعین حسینی بررسی می‌شود.

خبرگزاری میزان- آخرین گزارش‌های ترافیکی از جاده‌های منتهی به مرز‌های غربی و جنوبی کشور و وضعیت مرز‌های ورودی به کشور عراق را تا اربعین حسینی و بازگشت زائران به کشور به‌صورت روزانه منتشر خواهند شد.

کاهش ۲۵ درصدی قیمت بلیط اتوبوس به سمت مرزهای عراق
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ - ۱۷:۰۷

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مرز مهران، گفت: با تصمیم سازمان راهداری از فردا هزینه سفر به مرزها ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت.

وی افزود: امسال در پایانه‌های مرزی کشور زیرساخت‌های خوبی برای امنیت و افزایش سرعت سفر طراحی شده است.

بازدید رییس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور از ۶ مرز زمینی کشور
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ - ۱۶:۰۷
حسین نظری، رییس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور از مرز‌های شلمچه، چذابه، مهران، زرباطیه عراق، خسروی و باشماق بازدید و در جریان آخرین اقدامات و فعالیت‌های کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور قرار گرفت.
بررسی ایمنی شهر‌های مقاصد زوار اربعین در عراق
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ - ۱۶:۰۱

احمد صفری، نماینده سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در ستاد اربعین شهرداری تهران اظهار کرد: ما طبق شرح وظایف خود قریب به ۱۰ سال است با هدف پوشش ایمنی موکب و کاروان‌های اعزامی شهرداری تهران به صورت برون مرزی و درون مرزی نیرو‌های مان را اعزام می‌کنیم و اکنون ۸ روز است در کربلا هستیم.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته فقط در کربلا و نجف اشرف و کوفه ماموریت داشتیم، اما امسال در کاظمین و سامرا هم پوشش ایمنی داریم.

نماینده سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در ستاد اربعین شهرداری گفت: تمامی شهر‌های مقدس برون مرزی ازجمله کربلا، نجف، کوفه، سامرا و کاظمین را رصد کرده و نقاط ناایمن را به متولیان گوشزد کردیم. البته نمی‌توان استاندارد کامل ایمنی را در عراق برقرار کرد، زیرا زیرساخت‌ها مشکل دارد.

صفری بیان کرد: تجهیزاتی از قبیل خاموش‌کننده‌ها، تجهیزات نوری و ... را گا‌ها از سال‌های پیش می‌اوریم تا در صورت نیاز استفاده شود.

اعزام بیش از ۱۴ هزار زائر از استان همدان به پایانه‌های مرزی مهران و خسروی
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ - ۱۵:۵۸

مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: طرح سراسری اربعین و اعزام زائران به مرز‌های غربی کشور از ۲۷ مردادماه سال جاری آغاز شد که با توجه به استقبال خوب مردم تا پایان روز دهم شهریور ۱۴ هزار و ۴۴۰ نفر زائر از مبدا استان همدان به سمت مرز‌های مهران و خسروی اعزام شده اند.

وی تصریح کرد: زائرین اعزامی از این استان در قالب ۳۸۲ دستگاه اتوبوس، ۱۴۶ دستگاه میدل باس و۳۹ دستگاه سواری به مرز‌ها اعزام شده اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به برپایی مستمر میز خدمت در شهرستان‌هایی که پایانه مسافربری در آن وجود دارد، ادامه داد: افرادی که به شکل حضوری به پایانه‌ها مراجعه می‌کنند در صورتی که با مشکلاتی در خصوص نحوه بلیت فروشی، نرخ کرایه و... مواجه شدند می‌توانند به دفاتر میز خدمت مراجعه و مسئله خود را با کارشناسان مطرح کنند.

شجری تصریح کرد: افرادی هم که به صورت غیرحضوری اقدام به تهیه بلیت کردند در صورت مواجهه با مشکل در حین سفر، می‌توانند مشکل خود را با سامانه شبانه‌روزی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها مطرح کنند تا توسط کارشناسان راهنمایی شوند.

رئیس سازمان راهداری: مردم نگران کمبود اتوبوس در مرزها نباشد
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ - ۱۴:۴۱
 وضعیت پایانه حمل و نقل برکت در مهران و ابتکار شهرداری
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ - ۱۳:۳۴
ورود و خروج در مرزها به سمت متعادل شدن می‌رود
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ - ۱۲:۵۲

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: شرایط تردد هم در کشور خودمان و هم آنسوی مرزها شرایط خوبی است.

وی افزود: بیش از ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از مرزها عبور کردند و یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر هم به کشور بازگشتند.

امدادرسانی اورژانس کشور به بیش از ۱۳۰ هزار زائر در پایانه‌های مرزی
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ - ۱۱:۳۵

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه تا دیروز بیش از ۱۳۰ هزار زائر به مراکز درمانی مستقر در پایانه‌های مرزی مراجعه و از خدمات درمانی و فوریت‌های پزشکی استفاده کرده‌اند، گفت: با افزایش موج برگشت زائران، کار ما سخت‌تر خواهد شد و در این رابطه توان عملیاتی خود را برای خدمت‌رسانی به زائران افزایش خواهیم داد.        

آخرین وضعیت فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ - ۱۱:۱۵
دومین پرواز مستقیم اراک_نجف ۱۵ شهریور ماه انجام می‌شود
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ - ۱۰:۳۲

رحیم حسین نسب مدیر فرودگاه شهدای اراک گفت: دومین پرواز فوق‌العاده مستقیم نجف در ایام اربعین حسینی توسط هواپیمایی آتا در تاریخ ۱۵ شهریور از مبدأ این فرودگاه انجام می‌شود.

حسین نسب با اشاره به انجام اولین پرواز اراک به نجف در مورخ ۸ شهریور انجام شد، اظهار کرد: دومین پرواز مستقیم به مقصد نجف اشرف از این فرودگاه انجام می‌شود.

مدیر فرودگاه شهدای اراک تأکید کرد: زائران اربعین حسینی می‌توانند بلیت پروازی را با قیمت مصوب سازمان هواپیمایی کشوری از طریق نرم افزار شرکت هواپیمایی آتا به نشانی https://traapp.ir خریداری کنند.

افزایش ۴۰ درصدی تردد زائران در مرزها
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ - ۱۰:۲۹

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن اعلام افزایش ۴۰ درصدی تردد زائران در مرز‌ها تاکید کرد: زائران بازگشت خود را به روز‌های پایانی اربعین موکول نکنند.

وی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بر این بود حدود ۷ هزار دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی برای خدمت رسانی به مردم مستقر شوند که از ابتدای ماه صفر اتوبوس‌ها مهیا و در حال خدمت رسانی به زائرین هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دستگاه‌هایی اجرایی کشور متعهد شده بودند ۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه وسیله‌های نقلیه در اختیار ما قرار دهند، اما با توجه به کمبود‌ها و مسائل پیش روی آن‌ها این امر محقق نشد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده اگر از آن تعداد تعهد دستگاه‌های اجرایی، یکهزار دستگاه در اختیار ما قرار دهند نهایتاً با ۸ هزار ناوگان به زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) خدمت‌رسانی خواهیم کرد.

تردد بیش از ۷ هزار و ۹۷۵ زائر از مرز تمرچین در شبانه‌روز گذشته
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ - ۱۰:۲۷

پیمان آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از تردد بیش از ۷ هزار و ۹۷۵ زائر از مرز تمرچین در شبانه‌روز گذشته خبر داد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۱۳۸۰ زائر ایرانی از مرز بین‌المللی تمرچین به کشور وارد و ۴۱۰۱ زائر ایرانی از این مرز خارج شده‌اند.

وی افزود: در این بازه زمانی ۷۵۵ زائر خارجی وارد و بالغ بر ۱۷۳۰ زائر خارجی از کشور خارج شده‌اند.

مدیر پایانه مرزی تمرچین اضافه کرد: در شبانه روز گذشته در مجموع ۲۱۳۵ زائر وارد و ۵۸۴۰ زائر از مرز‌های کشور خارج شده‌اند.

به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در مجموع ۷۹۷۵ نفر در روز گذشته از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده‌اند.

امسال ظرفیت هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین ۴۰ درصد افزایش یافته است
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ - ۱۰:۲۳

 پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: از اول ماه صفر ۴ هزار نفر پزشک و گروه پزشکی و امدادگران و نجاتگران ما که داوطلب هستند و هیچ مزد و حق الزحمه‌ای نمی‌گیرند در کشور عراق مستقر شدند.

وی در ادامه بیان کرد: از نقطه صفر مرزی عراق پایگاه‌های سلامت‌مان را مستقر کردیم و بین راه و در هر ۱۰۰ کیلومتر یک پایگاه امداد و نجات را ایجاد کردیم تا شهر نجف و در شهر نجف ۳ بیمارستان عراقی و بیمارستان هلال احمر به نام امام علی علیه السلام فعالیت دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: تعداد قابل توجهی پایگاه سلامت سطح ۲ و سطح ۳ وجود دارد، مسیر نجف به کربلا را ۲۷ پایگاه سلامت داریم و ۳ بیمارستان عراقی در اختیار داریم، حدود ۹۰ درصد ظرفیت بیمارستان عمل در دست هلال احمر است و بیمارستان حیدریه ۵۰ درصد و بیمارستان شهید ابومهدی مهندس همین طور و یک سازه بیمارستان سیار مربوط به بنیاد احسان از بنیاد برکت که بیمارستان بسیار مجهزی است نیز همراه ما است.

کولیوند در ادامه خاطرنشان کرد: در گروه‌های طبیب دوار حدود ۱۶۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند کوله پشتی‌هایشان دارو و تجهیزات لازم را هم دارد و همراه کاروان‌هایی که پیاده‌روی می‌کنند در مسیر‌ها پیاده روی می‌کنند و حضور دارند. هر ۶۰ تا ۷۰ عمود یک پایگاه داریم، اگر بین این‌ها مشکلی برای کسی ایجاد شود می‌توانند کمک رسانی کنند و به اولین پایگاه برسانند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: حوزه سلامت، بهداشت و درمان و امداد نجات را دارد ۸۰ دستگاه آمبولانس، ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس و تعداد قابل توجهی هم خودرو‌های نجات و فرماندهی و به اندازه کافی هم دارو و تجهیزات ارسال کردیم. هلال احمر ۲۷۰ پایگاه سطح ۳ توسط گروه‌های مردمی دارند به ما خدمت می‌کنند هم در شهر کربلا هم در شهر نجف، کاظمین، سامرا و امامزاده سید محمد هم پایگاه سلامت گذاشتیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تاکنون بیش از یک میلیون خدمت ارائه شده است، افزود: امسال ۲۷ پایگاه داریم. در مسیر‌های مواصلاتی مرز‌ها تا نجف قبلا پایگاهی نداشتیم که امسال پایگاه‌های امداد و نجات را مستقر کردیم. امسال با همکاری که با وزارت بهداشت عراق داریم پزشکان ما در بیمارستان‌های عراقی حضور دارند و عمل جراحی اورژانس را انجام می‌دهند که سال گذشته این امکان را نداشتیم.

وی ادامه داد: در ۶۰۰ موکب، پزشک و پرستار و دارو و تجهیزات در اختیار آن‌ها گذاشتیم.

کولیوند گفت: امسال ما حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت مان را بیشتر کردیم که این باعث شده رضایتمندی مردم هم بالاتر برود و خدمات ما با کیفیت بهتر و موثرتر انجام بشود.

تصادف در محور کاظمین سامرا / ۱۲ ایرانی جان باختند
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ - ۱۰:۱۰

حسین درخشان، رئیس مرکز کنترل عملیات امداد و نجات هلال احمر در عراق، گفت: ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته ۱۰ شهریورماه ۲ دستگاه ون عراقی در محله امامزاده «سید محمد» با هم تصادف کردند.

رئیس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری هلال‌احمر در عراق، افزود: در این تصادف ۳۰ نفر دچار حادثه شدند که ۱۹ نفر جان خود را از دست داده و ۱۱ نفر مصدوم شدند.

به گفته درخشان، از ۱۹ فوتی این حادثه، ۱۲ نفر ایرانی، ۴ نفر افغانستانی و ۳ نفر عراقی هستند.

وی گفت: مصدومان این حادثه که ۷ ایرانی و ۴ افغانستانی بودند، به بیمارستان شهر «بلد» در عراق منتقل شدند.

درخشان، عنوان کرد: بلافاصله بعد از دریافت گزارش، ۳۰ نفر از امدادگران به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۴ دستگاه آمبولانس هلال احمر برای امدادرسانی به بیمارستان شهر بلد اعزام شدند.

وضعیت تردد زائران در مرز مهران
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ - ۱۰:۰۹
خدمت‌رسانی ۴۳۰ نفر از نیرو‌های شهرداری تهران به زائران در شهر نجف
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ - ۱۰:۰۴

علیرضا نادعلی اظهار کرد: رسیدگی و نظافت موقعیت اصلی شهر نجف در اختیار پاکبانان و پسماند منطقه ۱۷ شهرداری تهران است و نسبت به سال گذشته منظم‌تر اقدامات نظافت در شهر نجف صورت گرفته است.

وی افزود: امسال همکاری خوبی میان مدیران شهری نجف و مدیران شهری تهران و عتبات علویه صورت گرفته که باعث ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی (ع) شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: در قرارگاه نجف با توجه به حجم کار ۳۰۸ نفر نیروی پاکبان در شیفت‌های مختلف مشغول کار هستند.

نادعلی همچنین با اشاره به خودرو‌های نظافت شهری فعال در نجف گفت: همچنین ۱۳ دستگاه خودرو‌های مخصوص نظافت شهری با کمک شهرداری‌های نجف، بغداد، مشهد و شهرداری تهران در داخل شهر نجف مشغول نظافت شهر هستند.

همچنین رضا سیفی شهردار منطقه۱۷ تهران گفت: در مجموع ۴۳۰ نفر نیرو در شهر نجف مشغول خدمت رسانی به زائران هستند که از که از ۵ ماه صفر مشغول خدمات‌رسانی هستند که تا روز ارعین ادامه خواهد داشت.

فعال شدن خط رایگان و شبانه روزی ۱۲۸ توسط سرکنسولگری ایران در کربلا
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ - ۱۰:۰۳

بنا بر اعلام سرکنسولگری ایران در کربلا، تمامی زوار ایرانی می‌توانند با فعال کردن رومینگ تلفن همراه خود و تماس با شماره تلفن ۱۲۸ پس از شنیدن صدای اپراتور، عدد ۲ را وارد و به صورت رایگان و شبانه‌روزی مشکلات خود را مطرح کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *