۳ روز تا اربعین حسینی؛ آخرین اخبار از وضعیت جاده‌ها و مرز‌های کشور

8:38 - 12 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۵۸۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
۳ روز تا اربعین حسینی؛ آخرین اخبار از وضعیت جاده‌ها و مرز‌های کشور
ترافیک جاده‌های منتهی به مرز‌های کشور عراق و وضعیت مرز‌های غربی و جنوبی در فاصله ۳ روز تا اربعین حسینی بررسی می‌شود.

خبرگزاری میزان- آخرین گزارش‌های ترافیکی از جاده‌های منتهی به مرز‌های غربی و جنوبی کشور و وضعیت مرز‌های ورودی به کشور عراق تا اربعین حسینی و بازگشت زائران به کشور به‌صورت روزانه منتشر خواهند شد.

اتوبوس و تاکسی اینترنتی به میزان کافی برای بازگشت زائران در مرز مهران تدارک دیده شده است
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ۱۵:۱۵
آمار جان‌باختگان تصادفات سفر‌های اربعین ۷۱ درصد کاهش داشته است
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ۱۴:۴۴

 سردار سید کمال هادیانفر گفت: پرتراکم‌ترین مرز ما مهران است که سال گذشته ۶۰ درصد خروج از کشور در ایام اربعین حسینی مربوط به این مرز بود، اما امسال کاهش یافته است چرا که زائرین عزیز از سایر مرز‌ها نیز استقبال خوبی داشتند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اشاره به ظرفیت پارکینگ‌ها گفت: وضعیت پارکینگ‌ها امسال بسیار مناسب است و مشکل خاصی در مرز‌های اربعینی به ویژه مرز مهران در رابطه با امکان پارک خودرو وجود ندارد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: از اول ماه صفر که سفر‌های اربعینی از تمام نقاط کشور به سمت مرز‌های شش گانه با کشور عراق در حال انجام است تاکنون ۴ نفر بر اثر تصادفات رانندگی متاسفانه جان باختند که نسبت به سال گذشته کاهش ۷۱ درصدی را نشان می‌دهد.

 

گسترش خدمات ناوگان اتوبوسرانی به زائران اربعین در عراق
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ۱۳:۳۸

مهدی علیزاده گفت: از امروز تعدادی از اتوبوس‌های اعزامی به مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی را در مسیر نجف تا کربلا مستقر می‌کنیم تا عزیمت زائران به کشور عزیزمان به سرعت انجام شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم برای تسهیل بازگشت زائران در نظر گرفته شده است، افزود: تعداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس را در عمود ۶۶۲، در مسیر نجف تا کربلا دپو می‌کنیم تا اختلالی برای بازگشت زائران گرامی ایجاد نشود.

علیزاده با تاکید بر اینکه خدمات کاروان اعزامی اتوبوسرانی تا بازگشت آخرین زائر به کشور ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: از حجم ورود زائران کاسته شده و در حال حاضر بیشترین خدمات اتوبوس‌ها در مسیر بازگشت هموطنان گرامی است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در پایان در خصوص تمهیدات شرکت واحد اتوبوسرانی برای آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین نیز اظهار کرد: با برنامه ریزی انجام شده، ناوگان اتوبوسرانی در ۱۲ نقطه مستقر خواهند شد تا شرکت کنندگان را به اولین خطوط انبوه بر حمل و نقل همچون مترو و خطوط بی آر تی منتقل کنند. بعد از آن هم زائران می‌توانند با استفاده از مترو و خطوط بی آر تی به مقاصد مورد نظر بازگردند.

بیش از ۳ میلیون و ۶۷۰ زائر از مرزهای ایران وارد عراق شده اند
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ۱۳:۲۵

بنا بر اعلام ستاد مرکزی اربعین، تا کنون بیش از ۳ میلیون و ۶۷۰ زائر از مرزهای ایران وارد عراق شده اند و بیش از 3 میلیون و ۷۶۰ هزار زائر به کشور بازگشته‌اند. 

۱۴۲ دستگاه خودرو امداد و نجات به نجف اشرف اعزام شده است
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ۱۳:۱۱

حامد یزدی مهر با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر تا کنون و در قالب طرح امداد و نجات در اربعین حسینی (ع) تعداد چهار هزار نیروی عملیاتی، ۸۲ مرکز عملیاتی و درمانی در نجف اشرف مستقر شده اند‌، گفت: طی این مدت ۱۴۲ دستگاه خودرو امداد و نجات نیز اعزام شده است.

دیدار مدیرعامل آتش نشانی تهران با مدیر کل آتش نشانی عراق
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ۱۳:۰۵

 قدرت اله محمدی مدیرعامل آتش نشانی تهران در نشستی با لوا محسن مدیرکل آتش نشانی عراق دیدار کرد.

این جلسه به منظور هماهنگی و ارائه راهکارهای مناسب برای خدمات رسانی بهتر در سال جاری و برنامه ریزی برای سال های آتی در محل اداره دفاع مدنی کربلا و با حضور احمد صفری و علی اکبر فرمانی مسئولان تیم آتش نشانان تهران مستقر در کربلا و عمید عباس مدیر دفاع مدنی کربلا برگزار شد.

تردد روان در مرزهای ششگانه
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ۱۳:۰۰
راه‌اندازی اولین سامانه آنلاین رزرو بلیط از تهران به مرز عراق و بالعکس
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ۱۲:۳۶

مهدی وحدت‌کار از راه‌اندازی اولین موکب حمل و نقلی خبر داد و گفت: پروژه شاتل تاکسی خدمت جدیدی در ناوگان تاکسیرانی شهر تهران است که با خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی از تهران به مرز عراق به‌صورت رفت و برگشت با تاکسی ون‌های جدید در حال انجام است.

وی در رابطه با نحوه استفاده برخط از خدمات شاتل تاکسی اظهار کرد: شهروندان می‌توانند برای تهیه بلیط با نصب برنامه شهرزاد و ورود به منو شاتل تاکسی و انتخاب زمان و تاریخ مد نظر، بلیط خود را خریداری کنند.

وحدت‌کار در ادامه یادآور شد: شهروندان در صورتی که پرسشی درخصوص نصب برنامه و نحوه خرید بلیت داشته باشند، می‌توانند با شماره ۸۸۹۹۱۰۰۰ تماس بگیرند و از راهنمایی کارشناسان به صورت آنلاین بهره‌مند شوند و یا با مراجعه به سایت shahrzad-app.ir برنامک شهرزاد را دریافت کنند.

ارائه بیش از ۶۴۴ هزار ویزیت عمومی و تخصصی در مراکز درمانی هلال احمر مستقر در کشور عراق
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ۱۲:۲۶

به گفته سعید اوحدی از صبح ۲۷ مردادماه که عملیات بزرگ امدادی و درمانی هلال‌احمر در ایران و عراق آغاز شد تا ساعت ۸ صبح امروز ۱۲ شهریور ۱۴۰۲، به ۹۱ هزار و ۳۸۳ نفر در داخل کشور خدمات امدادی و بشردوستانه و به یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۹۶۱ نفر در عراق، خدمات درمانی ارائه شده است.

سخنگوی عملیات اربعین در جمعیت هلال احمر همچنین از اعزام و انتقال ۶۷۷ مصدوم در خاک عراق و ۱۹۹۷ مصدوم در داخل کشور به مراکز درمانی خبر داد.

اوحدی گفت: در این مدت ۵۴۸ هزار و ۶۰۸ خدمت درمانی سرپایی و پرستاری در مراکز درمانی هلال احمر ارائه شده که از این تعداد ۲۶۳ هزار و ۴۱۵ نفر به مراکز مستقر در خاک عراق مراجعه کرده و الباقی در پایانه‌های مرزی و داخل کشور خدمات درمانی را دریافت کرده‌اند.

وی همچنین از ارائه ۶۴۴ هزار و ۴۱۶ ویزیت عمومی و تخصصی در مراکز درمانی هلال احمر مستقر در کشور عراق خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۷۰ هزار و ۳۹۷ مورد توسط پزشک عمومی و ۷۴ هزار و ۱۹ مورد توسط پزشکان متخصص ویزیت شده و همچنین ۳ هزار و ۲۵۲ مورد نیز خدمات پاراکلینیکی ارائه شده است.

اوحدی از مشارکت داوطلبان هلال‌احمر در برپایی اردوگاه اسکان برای ۲۷ هزار و ۷۷۱ نفر از زائران حسینی در پایانه‌های مرزی و شهر‌های مجاور آن‌ها در داخل کشور خبر داد.

وی در پایان گفت: در مدت مذکور عوامل جمعیت هلال احمر در مجموع و در دو سوی مرز‌های ایران و عراق یک میلیون و ۵۷۱ هزار و ۳۴۴ خدمت درمانی، امدادی و بشردوستانه ارائه کرده‌اند. لازم به ذکر است که عملیات هلال احمر در صورت نیاز و پس از روز اربعین نیز تداوم خواهد یافت تا آخرین شهروندان نیز به کشور بازگردند.

هلال احمر خوزستان در اربعین امسال چند بعدی ظاهر شده است
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ۱۲:۲۳

وحید شعبانی در تشریح خدمات امدادی این جمعیت در جریان بازدید معاون اول رئیس جمهور از روند ارائه خدمت به زائران گفت: در اربعین امسال سعی شده در ابعاد مختلف امدادی، عام المنفعه و بشردوستانه به زائران حسینی خدمات ارائه شود.

 وی افزود: ایجاد تونل سرد یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های هلال احمر استان است که موجب ایجاد رضایت در زائران شده که با تعامل این جمعیت و گروه انتخاب برپا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان عنوان کرد: عوامل امدادی ما در دو مرز چذابه و شلمچه مستقر و در ۲۴ ساعت شبانه روز به صورت شیفت و در حالت آماده باش کامل قرار دارند تا بهترین عملکرد را در هنگام بروز مشکل داشته باشند.

شعبانی به اجرای طرح زائر یار نیز اشاره و ادامه داد: در طرح زائر یار که توسط اعضا و داوطلبان انجام می‌گیرد هر زائری که دچار مشکل شده باشد با همراهی ویلچر منتقل می‌شوند

مرز مهران، در بازگشت نیز، پر ترددترین پایانه است
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ۱۱:۲۱
آمادگی سازمان پایانه‌ها برای انتقال زائران اربعین از مرزهای زمینی به داخل کشور
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ۱۰:۵۹

پوریا علیمردانی، مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهرداری تهران در خصوص آمادگی پایانه‌ها برای بازگرداندن زائران اربعین حسینی گفت: پیش بینی‌ها این است که بین روزهای ۱۴ تا ۱۷ شهریور بیشترین تراکم مسافر را به ترتیب در مرز مهران، شملچه، چذابه و خسروی برای ورود ایران داشته باشیم اما تراکم اصلی در مرز مهران خواهد بود.

وی اظهار کرد: بنابراین ما نیز سرویس‌هایی را آماده کردیم که در زمان بازگشت زائرین بتوانیم خدمات لازم را به سایر نقاط کشور فراهم کنیم و ظرفیت حداکثری برای انتقال آنها از مرز داشته باشیم.

علیمردانی با اشاره به اینکه صنعت حمل و نقل عمومی بین شهری ما نیازمند بازسازی و نوسازی است، ادامه داد: امیدواریم در این حوزه سرمایه گذاران، سرمایه گذاری کنند و فعالیت بخش حمل و نقل عمومی بین شهری ما با اقداماتی که مسئولان این حوزه انجام می دهند، طوری شود که کمبود ظرفیت این بخش جبران بشود.

‌همکاری ایران و عراق برای تأمین سلامت زائران اربعین حسینی‌
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ۱۰:۴۹

عین اللهی، وزیر بهداشت کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با صالح الحسناوی وزیر بهداشت عراق، ضمن قدردانی از همراهی نیروهای بهداشتی و درمانی کشور عراق در خدمت رسانی به زائران اربعین، خواستار ارتقای کیفی خدمات سلامت و تسهیل دسترسی حاضران در مراسم عظیم راهپیمایی اربعین به خدمات سلامت شد.

افزایش ورود زائران به کشور/به ازای هر زائر که می‌رود ۲ نفر بازمی‌گردند 
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ۱۰:۴۵

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از ایران به سمت عراق رفته‌اند و ۴ روز است که موج بازگشت زائران اربعینی به کشور آغاز شده است.

وی افزود: بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر زائر(۳۵ درصد) به کشور بازگشته‌اند؛ ما شاهد این هستیم که ورود زائران به کشور ۲ برابر زائرانی است که قصد خارج شدن از مرزها را دارند و می‌توان گفت ۴۵ درصد از زائران از مرز مهران به مراسم پیاده‌روی اربعین رفته‌اند.

بیش از ۵۰ هزار زائر در شلمچه خدمات درمانی دریافت کردند
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ۰۹:۴۸

سید نادر نقیبی دبیر ستاد اربعین و رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: از ۲۷مردادماه تا ۱۰ شهریورماه سال جاری، ۵۰ هزار و ۳۴۱ زائر در مرکز بهداشتی درمانی و فوریت‌های پزشکی مرزی حاج قاسم سلیمانی در شلمچه خدمات درمانی دریافت کردند.

 نقیبی افزود: در این مدت، ۵۳۲  بیمار برای ادامه درمان به بیمارستان‌های شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ اعزام شدند.

وی گفت: از ابتدای شروع خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی تاکنون ۱۱۸۸ نفر بیمار گرمازده و دارای علائم ضعف و بی حالی برای دریافت خدمات بهداشتی درمانی به این مرکز مراجعه کرده‌اند.

نقیبی بیان کرد: تنها در تاریخ ۱۰ شهریورماه تعداد ۱۰ هزار و ۸۲۴ بیمار برای دریافت خدمات بهداشتی درمانی به این مرکز مراجعه کرده‌اند که از این تعداد  ۱۱۴  بیمار برای ادامه درمان به بیمارستان‌های شهرستان خرمشهر و آبادان اعزام شدند.

وی اضافه کرد: از ابتدای شروع خدمات رسانی به زوار اربعین اباعبدالله الحسین (ع) در سال جاری به ۱۶۱ نفراز مصدومین ترافیکی خدمات امدادی و درمانی داده شد.

بیش از ۳ میلیون و ۲۷۰  زائران ایرانی از مرزهای زمینی و هوایی کشورمان وارد عراق شده اند
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ۰۸:۵۷

بنا بر اعلام ستاد مرکزی اربعین، بیش از ۳ میلیون و ۲۷۰  زائران ایرانی از مرزهای زمینی و هوایی کشورمان وارد عراق شده اند و حدود ۳۰هزار زائر از ساعت ۱۲ دیشب تا ۶ صبح امروز از مرزهای کشورمان وارد عراق شده اند.

همچنین تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۷۰ هزار زائر به کشور بازگشته‌اند و با کاهش تراکم روزهای قبل در پایانه‌های خروجی، مرزها آمادگی بیشتری برای پذیرش زائران جدید دارند و سفر روان تر شده است. 

امدادرسانی به ۶ هزار و ۳۱۲ زائر پاکستانی پیاده‌روی اربعین توسط هلال‌احمر
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ۰۸:۵۵

سیدمحمد مهدی سجادی مدیرعامل هلال احمر استان، گفت: قرارگاه‌های مرزی امداد و نجات هلال احمر استان در پایانه مرزی میرجاوه و ریمدان همه روز پذیرای زائرانی است که قصد حضور در پیاده روی اربعین را دارند.

وی گفت: از ۲۷ مردادماه تاکنون ۶ هزار و ۳۱۲ زائر پاکستانی از خدمات خادمان داوطلب هلال احمر بهره‌مند شده‌اند.

سجادی بیان کرد: با بر پایی ایستگاه‌های سلامت در پایانه‌های مرزی میرجاوه و ریمدان ۲ هزار و ۱۷۳ نفر تست قند و فشارخون، تعداد ۷۲۶ نفر درمان سرپایی و برای تعداد ۳ هزارو ۴۱۳ نفر توسط تیم‌های امدادی هلال احمر اسکان اضطراری انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۳ تیم امدادی هلال احمر نیز در زائر سرای امام رضا (ع) زاهدان، دانشگاه ولایت ایرانشهر و سه راهی نیکشهر، چابهار به ایرانشهر از ابتدای ورود زائران در حال آماده باش و ارائه خدمات امدادی، آموزشی و بشردوستانه هستند.

لازم به ذکر است، با توجه به نیاز به خدمت‌رسانی به زائرین اربعین در کشور عراق ۱۰ نجاتگر جمعیت هلال احمر استان نیز به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به این کشور اعزام شده اند.

امدادرسانی به بیش از ۹۱ هزار نفر در پوشش امدادی مراسم اربعین
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ۰۸:۴۸

محمودی، سرپرست سازمان امدادونجات، با اشاره به خدمات امداد و نجات در پوشش امدادی مراسم اربعین حسینی (ع) در مرز‌های ٩ گانه و از ٢٧ مرداد تا ۱۱ شهریور ١٤٠٢، گفت: ۹۱ هزار و ۳۸۳ نفر از خدمات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استفاده کردند. داوطلبان جمعیت، ۲۱ هزار و ۷۷۸ نفر را در محل درمان و ۱۳۲۰ نفر را به مراکز درمانی منتقل کردند.

وی ادامه داد: داوطلبان این جمعیت، در اسکان اضطراری ۲۷ هزار و ۷۷۱ زائر مشارکت داشتند.

محمودی افزود: یکی از اقدامات جمیعت هلال‌احمر در مراسم راهپیمایی اربعین ۱۴۰۲، ارائه خدمات رایگان مراقبتی و پیشگیرانه در برابر مخاطرات احتمالی در اربعین ۱۴۰۲، است. در این راستا، به ۴۰ هزار و ۵۱۴ نفر از زائران ارائه خدمت شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *