۵ روز تا اربعین حسینی؛ آخرین اخبار از وضعیت جاده‌ها و مرز‌های کشور

9:20 - 10 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۳۰۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
۵ روز تا اربعین حسینی؛ آخرین اخبار از وضعیت جاده‌ها و مرز‌های کشور
ترافیک جاده‌های منتهی به مرز‌های کشور عراق و وضعیت مرز‌های غربی و جنوبی در فاصله ۵ روز تا اربعین حسینی بررسی می‌شود.

خبرگزاری میزان- آخرین گزارش‌های ترافیکی از جاده‌های منتهی به مرز‌های غربی و جنوبی کشور و وضعیت مرز‌های ورودی به کشور عراق را تا اربعین حسینی و بازگشت زائران به کشور به‌صورت روزانه منتشر خواهند شد.

ارائه خدمات امداد و درمان جمعیت هلال احمر به ۹۰۰ هزار نفر از زائران
۱۴۰۲/۰۶/۱۰ - ۱۵:۱۵

مرادی پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: از آغاز طرح امداد و نجات اربعين حسينی تا امروز ۱۰ شهریور ماه به ۹۰۰ هزار نفر از زائران خدمات امدادی و درمانی ارائه شده است.

وضع مرزهای غربی کشور؛ شمار زائران اربعین از ۳ میلیون نفر فراتر رفت
۱۴۰۲/۰۶/۱۰ - ۱۴:۲۲

تا ظهر امروز، شمار زائران اربعینی که از ابتدای ماه صفر از مرزهای ۶ گانه کشور وارد عراق شده اند، از ۳ میلیون نفر، فراتر رفت.

همچنین تا ۲ ۱ ظهر امروز بیش از یک میلیون زائر ایرانی پس از شرکت در مراسم اربعین به کشور بازگشتند.

 

 

 

خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ادعای فرمانده کل انتظامی را در مورد ایستایی۴ثانیه ای تردد زائرین را راست آزمایی کرد
۱۴۰۲/۰۶/۱۰ - ۱۴:۲۰
افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی زائران اربعین در سال/مرز مهران رتبه اول و مرز شلمچه رتبه دوم از نظر تردد زوار را دارد۱۴۰۲
۱۴۰۲/۰۶/۱۰ - ۱۱:۴۷

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور گفت: افزایش زائران در سال جاری یکی از ویژگی‌های خاص زیارت اربعین بود به گونه‌ای که در بعضی از روز‌ها تجربه ۲۰ تا ۳۰ درصد و بعضی از روز‌ها تجربه ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش را در مرز‌های مختلف شاهد بودیم.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: مرز مهران رتبه اول و مرز شلمچه رتبه دوم از نظر تردد زوار را دارد و میزان خروج از کشور زائران و میزان ورود به کشور تقریبا عدد ۵۰ را نشان می‌دهد یعنی ۵۰ درصد آنچه که زائران از کشور خارج شده، وارد کشور شده اند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: تا کنون خروج زوار از مرز‌ها به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده که در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است و نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر هم وارد کشور شده اند.


امنیت کامل در مرزها
۱۴۰۲/۰۶/۱۰ - ۱۰:۵۳

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز با استقبال سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام و جمعی از مسئولین از طریق فرودگاه شهدای استان وارد ایلام شد.

سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازدید از مرز مهران اظهار کرد: سپاه تمام توان و بضاعت خود را برای تسهیل در تردد زوار اربعین و خدمات رسانی در همه مرز‌ها به کار گرفته است.

سردار سلامی گفت: سپاه در هر دو سوی مرز در بخش پزشکی و خدمات رسانی و امکانات درمانی با استقرار بیمارستان‌های صحرایی اقدام کرده است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: سپاه تا آخرین روزی که زائران در حال رفت و آمد باشند، برای خدمات رسانی پای کار است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تردد زوار در مسیر رفت و بازگشت به خوبی در حال انجام است، افزود: دولت زیرساخت‌های خوبی برای تردد زوار در مرز‌ها فراهم کرده و نسبت به سال گذشته شرایط بهتری برقرار است.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: با تلاش همه دستگاه‌های انتظامی و امنیتی، امنیت کامل مرز‌ها برقرار است و هیچ مشکلی امنیتی در مرز‌ها نداریم.

 

ترافیک سنگین در محور ایلام_ مهران/ تردد روان در محور پیرانشهر_ مرز تمرچین
۱۴۰۲/۰۶/۱۰ - ۱۰:۱۸

امیر معصومی، کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در محور ایلام – مهران مسیر (رفت و برگشت) محدوده کمربندی مهران خبر داد و گفت: تردد در محور پیرانشهر - مرز تمرچین و محور خرمشهر – مرز شلمچه روان است.

معصومی افزود: محور بستان – مرز چذابه، محور قصر شیرین – مرز خسروی و محور مریوان – مرز باشماق نیز دارای تردد روان هستند.               

ورود بیش از ۲میلیون و نهصد هزار نفر از زائران ایرانی به خاک عراق
۱۴۰۲/۰۶/۱۰ - ۰۹:۵۴

 از ابتدای ماه صفر تا ۶ صبح امروز بیش از ۲میلیون و نهصد هزار نفر از زائران ایرانی وارد خاک عراق شدند و بیش از۹۳۰هزار زائر اربعینی نیز به کشور بازگشته اند.

هوای شهرهای زیارتی عراق گرم‌تر می‌شود
۱۴۰۲/۰۶/۱۰ - ۰۹:۳۷

مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: از شنبه پیش رو دمای هوای شهرهای زیارتی عراق به تدریج بین  ۲ تا ۵ درجه افزایش می‌یابد.

بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی این مرکز پیش‌بینی می‌شود بیشینه دمای هوا شنبه و یکشنبه در نجف، کربلا، سامرا و کاظمین به ۴۴ تا ۴۵ درجه سلسیوس برسد. 

این افزایش دما در آخر هفته آینده به اوج خود می‌رسد به طوری که بیشینه دمای هوا در نجف و کربلا به ۴۷ درجه سلسیوس می‌رسد.

علاوه بر افزایش دما، وزش باد و گردوخاک نیز در روزهای آینده و پدیده غالب مناطق مرزی ایران در غرب کشور و شهرهای زیارتی عراق است.

روند تغییرات دما در گذرگاه‌های مرزی ایران نیز در هفته پیش رو افزایشی است.

 


حاج سیامک سفرچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
0
0
# ما ملت_امام حسینیم
السلام علیک یا ابا عبداله(ع)?
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *