در پاسخ به نامه دبیر ستاد حقوق بشر|

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل حملات تروریستی اخیر به حرم شاهچراغ(ع) را محکوم کرد

8:02 - 31 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۳۰۴۵۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل حملات تروریستی اخیر به حرم شاهچراغ(ع) را محکوم کرد
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در پاسخ به نامه دبیر ستاد حقوق بشر حملات تروریستی اخیر به حرم مقدس شاهچراغ(ع) را به شدت محکوم کرد.

خبرگزاری میزان - «وُلکر تورک»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در پاسخ به نامه «کاظم غریب آبادی»، معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران درباره حملات تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در شیراز، ضمن تشکر از ارسال نامه دبیر ستاد حقوق بشر، نوشت: حمله تروریستی اخیر به حرم مقدس شاهچراغ(ع) در شهر شیراز را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کنم؛ بسیار نگران کننده است که این دومین حمله تروریستی به این حرم مطهر در کم‌تر از یک سال گذشته است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در ادامه این نامه تاکید می‌کند: چنین اقداماتی که غیرنظامیان و اماکن مذهبی را هدف قرار می‌دهند، بسیار شنیع و غیرانسانی هستند و تحت هیچ شرایطی قابل توجیه نیستند؛ هدف از این اقدام‌های بی‌رحمانه، ایجاد ترس در مردم است.

«تورک» در بخشی دیگر از این نامه آورده است: دفتر کمیساریای عالی بر این باور است که تروریسم، تجاوز به اساسی‌ترین اصول بشریت و حقوق بشر است؛ جامعه بین‌المللی باید با حمایت از حاکمیت قانون و استانداردهای اساسی حقوق بشر، به عنوان ارزش‌هایی که تروریست‌ها قصد نابودی آن‌ها را دارند، به این اقدام‌ها پاسخ دهد.

کمیسر عالی حقوق بشر در پایان، نوشت: اطمینان دارم که مقام‌های جمهوری اسلامی ایران مرتکبین چنین جنایت‌هایی را مطابق با موازین بین‌المللی حقوق بشر به پیشگاه عدالت خواهند کشاند؛ از صمیم قلب به خانواده‌های قربانیان این اقدام‌های شنیع تسلیت می گویم و برای مصدومان، آرزوی بهبودی عاجل دارم.

اخیرا دبیر ستاد حقوق بشر با ارسال نامه‌ای به کمیسر عالی حقوق بشر، از «وُلکر تورک» به عنوان عالی‌ترین مقام رسمی سازمان ملل در امور حقوق بشر خواسته بود تا با اتخاذ موضع‌گیری جدی در مقابله با پدیده شوم تروریسم، از جمله با صدور بیانیه‌ای اقدام‌های تروریستی را در حرم مطهر شاهچراغ(ع) محکوم کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *