معاون قضایی قوه‌ قضاییه برای هجدهمین بار در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت/ رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی ۱۷ نفر از مراجعان

17:50 - 29 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۳۰۱۷۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تعداد نظرات: ۴ دیدگاه
معاون قضایی قوه‌ قضاییه برای هجدهمین بار در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت/ رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی ۱۷ نفر از مراجعان
معاون قضایی قوه قضاییه به درخواست حقوقی و قضایی ۱۷ نفر از مراجعان در ملاقات مردمی که در ساختمان ارتباطات مردمی قوه قضاییه برگزار شد، رسیدگی و دستورات لازم برای رسیدگی به این پرونده‌ها را صادر کرد.

خبرگزاری میزان- پیرو منویات مقام معظم رهبری که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازمِ هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای ملاقات بی واسطه مسئولان قضایی با مردم، حجت الاسلام و المسلمین صادق رحیمی امروز (یکشنبه ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۲) برای هجدهمین بار در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت و با ۱۷ نفر از مراجعان که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی درباره درخواست‌های مطرح شده در این ملاقات مردمی، اظهار کرد: امروز در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به همراه همکاران معاونت قضایی به درخواست‌های ۱۷ نفر از مراجعان رسیدگی کردیم و اظهارات متقاضیان استماع شد. عمده درخواست مردم نسبت به اعمال ماده ۴۷۷ بود.

وی افزود: کسانی که رای قطعی برای آنها صادر شده و رای صادره را به نفع خود ندانسته و قانع نمی شوند درخواست اعمال ماده ۴۷۷ را می دهند. برخی از این درخواست‌ها در استان‌ها رد و به معاونت قضایی منعکس شده بود. برخی از این درخواست‌ها در معاونت قضایی رد شد و نتیجه به استان‌ها اعلام شد و مراجعه کنندگان نسبت به این رد، معترض بودند. 

معاون قضایی قوه قضاییه با اشاره به اینکه در جلسه امروز اجمالا صحبت های مراجعه کنندگان را استماع کردیم، تصریح کرد: آرا، مدارک و اسناد را مشاهده کردیم، به برخی متقاضیان پاسخ دادیم که رای قطعی صادر شده، صحیح است و خلاف شرع واقع نشده است. نتایج مکتوب شده و از طریق پیامک به آنها اعلام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی عنوان کرد: برخی از این پرونده‌هایی که در استان‌ها رد شده بود، مجدداً مدارک و اسناد مراجعان را ملاحظه کردیم، اجمالا به این نتیجه رسیدیم که استان یک مرحله دیگر ۲ نفر از قضات را مامور کرده و این پرونده‌ها بررسی و گزارش دهد.

وی توضیح داد: برخی از مواردی هم که در معاونت قضایی رد شده بود، دستور دادیم یک بار دیگر پرونده ها بررسی شوند تا اگر در بررسی‌های قبلی دقت لازم انجام نشده بود، لحاظ شود. 

معاون قضایی قوه قضاییه با بیان اینکه در جلسه امروز پرونده کثیرالشاکی شرکت صنعتی سدید مورد بررسی قرار گرفت، افزود: باید به نقطه‌ای برسیم که دیگر شاهد تشکیل چنین پرونده‌هایی در دستگاه قضایی نباشیم. 

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی بیان کرد: معمولاً برای اینکه شخصاً در جریان پرونده‌های مهم قرار بگیرم، در معاونت قضایی جلساتی تشکیل می‌دهیم تا طرفین پرونده صحبت هایشان را مطرح کنند و در نهایت تصمیمی اتخاذ شود که تحت نظر رییس قوه قضاییه، فصل الخطاب باشد.

وی گفت: وقتی در هفته آینده تعیین شد تا طرفین پرونده شرکت صنعتی سدید به معاونت قضایی مراجعه کنند تا مدارک و اسنادشان را بررسی کنیم و نتیجه را تا یک ماه آینده به نظر رییس قوه قضاییه برسانیم.

انتهای پیام/ 


حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
0
0
با سلام
خلاف شرع بین پرونده در دادگستری استان پذیرفته میشود رای قاضی کاملا اشباه بوده اما متاسفانه در معاونت قوه قضاییه رد میشود چون بررسی نشده و اعمال نفوذ در کار بوده است
سلمان اسماعیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
0
0
سلام و احترام، خواستم از قوه قضاییه و معاونت محترم قضایی و هم چنین خبرنگاران خبرگزاری میزان تشکر کنم که بحمدالله پس از سه دهه این پرونده عظیم مجددا به نفع 60 هزار سهامدار گروه صنعتی سدید مختومه شد. سپاس از لطف همه بزرگواران قوه قضاییه و خبرگزاری میزان
علی خسروی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
0
1
به داد سهامداران مظلوم وسدید برسید
________
علی خسروی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
0
1
باسلام و احترام
چرا پرونده کثیرالشاکی وسدید با حدود هفتاد هزار سهامدار که با وجود رأی قطعی و برای چندمین بار که رای به نفع وسدید صادر شده است رو سریعتر مورد بررسی قرار نمی دهند
از هفته قبل که با منفی 34 درصد بازشده و هر روز داره منفی میخوره
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *