گفت‌وگو|

حسینی: پیدا کردن مربی خارجی تراز اول سخت است/ نیاز به کرسی داوری بین‌المللی داریم

10:52 - 28 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۹۸۲۹
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
حسینی: پیدا کردن مربی خارجی تراز اول سخت است/ نیاز به کرسی داوری بین‌المللی داریم
رئیس فدراسیون بوکس گفت: همه می‌دانند چه مسیر سختی در پیش داریم و برای کسب سهمیه المپیک باید از هزار و یک پیچ و خم عبور کنیم.

سید روح الله حسینی در گفت‌وگو با میزان، درخصوص شرایط اسپانسرینگ فدراسیون بوکس اظهار داشت: همانطور که پیش از این اعلام کردم خودم اولین نفری هستم که به فدراسیون کمک می‌کنم و با چند سازمان و افراد مختلف هم جلسه داشتیم و منتظر آن‌ها هستیم. مطمئن باشید بالاخره حامیان مالی سمت ما سرازیر می‌شوند، چون پیش از این هم در بوکس حضور داشتند و کم کم همه چیز درست می‌شود.

وی درباره شایعات حضور مربی خارجی در تیم ملی بزرگسالان گفت: از روزی که آمدم شاید بالای ۳۰ نامه به کشور‌های صاحب سبک بوکس مثل قزاقستان، ازبکستان، کوبا و روسیه زدم، اما دنبال مربی تراز اول هستم و با مربی معمولی خارجی کار نمی‌کنم.

*علاقه‌مند به همکاری با مربی کوبایی هستم

رئیس فدراسیون بوکس ادامه داد: خودم علاقه‌مند به همکاری با مربی کوبایی هستم و شاید بعد از بازی‌های آسیایی این امر میسر شود و باید آنقدر پیگیری کنیم تا بهترین مربی را پیدا کنیم که به بوکس ایران بیاید. پیدا کردن مربی بزرگ سخت است، اما غیرممکن نیست و به جا‌های خوبی هم در این زمینه رسیده‌ایم که به وقتش این مسائل را رسانه‌ای می‌کنیم.

حسینی درباره شرایط مربیان تیم‌های رده‌های مختلف سنی گفت: نوجوانان را اکبر احدی هدایت می‌کند و تیم جوانان را هم به رضا مهدی پور سپردیم. علیرضا استکی هدایت تیم امید را بر عهده دارد و بزرگسالان هم که دست حسین نهرودی است. تمام این عزیزان با کادری جوان و باکیفیت کار را پیش می‌برند و شرایط تیم‌های ملی ایده آل است.

*داوری‌ها در بوکس گاهی اوقات آزاردهنده است

وی درباره اینکه آیا نگران ناداوری در بازی‌های آسیایی هانگژو نیست، تصریح کرد: باید قبول کنیم این موضوع همیشه وجود داشته و بار‌ها در میادین مختلف حق بوکسور‌ها ضایع شده است، اما باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا در هانگژو این اتفاق برای بوکسور‌های تیم ملی رخ ندهد هرچند که همه می‌دانند داوری‌ها در بوکس گاهی اوقات آزاردهنده است.

حسینی در واکنش به اینکه آیا نیاز به کسب کرسی بین المللی داوری را حس می‌کند یا خیر اظهار کرد: کاملاً درست است و باید در بخش داوری کرسی بین المللی بگیریم تا بتوانیم از حق بوکسور‌ها دفاع کنیم. داوران خوبی در ایران داریم و تمام تلاش فدراسیون این است که در این زمینه فعلا در قاره کهن کرسی بگیریم تا ان‌شاالله بتوانیم به فراتر از آن هم فکر کنیم. البته قرار شد خود من هم در هیات رییسه آسیا باشم تا بتوانم بیش از پیش به بوکس ایران کمک کنم.

*برای کسب سهمیه المپیک باید از هزار و یک پیچ و خم عبور کنیم

رئیس فدراسیون بوکس در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم توقعات از بوکس ایران منطقی باشد، چون همه می‌دانند چه مسیر سختی در پیش است و برای کسب سهمیه المپیک باید از هزار و یک پیچ و خم عبور کنیم. به طور مثال در هانگژو فقط فینالیست‌ها سهمیه می‌گیرند که کار را سخت می‌کند. اگر روی تیم فشار نگذاریم و شرایط ایده آل باشد، ان‌شاالله در سه فرصتی که برای کسب سهمیه داریم (اول بازی‌های آسیایی و بعد جهانی) بتوانیم سهمیه پاریس را کسب کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *