گفت‌وگو|

محیط شهری هیچ تناسبی با حضور زندان و زندانی ندارد/ انتقال زندان‌ها به حاشیه شهر باعث رضایت مردم می‌شود

7:50 - 18 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۹۱۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
محیط شهری هیچ تناسبی با حضور زندان و زندانی ندارد/ انتقال زندان‌ها به حاشیه شهر باعث رضایت مردم می‌شود
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه انتقال زندان رجايی شهر تصمیم درستی بود گفت: طی سال‌های گذشته نیز زندان صومعه‌سرا و فومن در گیلان به حاشیه شهر که تقریبا خالی از سکنه بود منتقل و باعث رضایت مردم شد.

خبرگزاری میزان - همسو با اجرای مصوبات سفر مورخ ۱۷ فروردین سال جاری حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه به استان البرز مبنی بر انتقال زندان رجائی‌شهر، با توجه به انجام مقدمات از سوی سازمان زندان‌های کشور و هماهنگی‌های صورت گرفته در این استان، تا روز سه شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ حدود نیمی از زندانیان تخلیه شده بود و روز شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ تمامی زندانیان ندامتگاه رجائی شهر به ندامتگاه قزلحصار منتقل شدند و این زندان تعطیل شد.

خلیل بهروزی‌فر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با میزان، در این باره بیان داشت: این تصمیم درست و منطقی است که زندان‌ها به حاشیه شهر‌ها منتقل شوند. زندان محلی برای ایجاد تنبه و تربیت است، داخل شهر و بین مردم هیچ تناسبی با حضور زندان و زندانی ندارد و می‌تواند از جهات مختلف مشکل‌ساز باشد.

وی با بیان اینکه در خارج شهر می‌توان محدوده وسیع‌تری را به زندانیان اختصاص داد ادامه داد: با انتقال زندان به حاشیه شهر در حوزه تربیتی اقدامات مناسب‌تری برای زندانیان انجام می‌شود، ایجاد کارگاه و اشتغال زندانیان نیز در بیرون شهر امکان پذیرتر است.

نماینده مردم فومن و شفت با بیان اینکه انتقال زندان و زندانیان به خارج شهر کار آسانی نیست و باید زیرساخت‌های لازم مهیا شود به انتقال زندان گیلان اشاره و اظهار داشت: طی سال‌های گذشته زندان صومعه‌سرا و فومن به حاشیه شهر که تقریبا خالی از سکنه بود منتقل شد و این انتقال تجربه خوبی بود و باعث رضایت مردم شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *