رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی: با تمام توان در خصوص تامین امنیت زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین اقدام خواهیم کرد

13:23 - 14 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۲۸۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی: با تمام توان در خصوص تامین امنیت زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین اقدام خواهیم کرد
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای خدمت به زائرانی که از مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر وارد کشور عراق می‌شوند فراهم شده است.

خبرگزاری میزان - روز جمعه ۱۳ مردادماه احمد وحیدی، وزیر کشور با هدف بررسی میزان آمادگی و بررسی زیرساخت‌های مرز تمرچین برای اربعین حسینی، وارد شهرستان پیرانشهر شد و از مرز تمرچین این شهر بازدید کرد.

 ناصرعتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان استانی وزیر کشور را در این سفر همراهی کردند. 

عتباتی در حاشیه سفر وزیر کشور به استان آذربایجان غربی اظهار کرد: زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای خدمت به زائرانی که از مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر وارد کشور عراق می‌شوند فراهم شده است و دادگستری کل استان با تمام توان هماهنگی‌ها و حمایت‌های قضایی لازم را از این رویداد عظیم جهانی در همه سطوح انجام می‌دهد و تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا زائران اربعین با اطمینان خاطر و با فراغ بال در امنیت کامل این سفر معنوی را انجام دهند. 

وی افزود: مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر استان آذربایجان غربی امسال هم یکی از گذرگاه‌های رسمی برای عبور زائران اربعین است و این آمادگی وجود دارد که امسال نیز زائران زیادی از این مرز عازم مراسم اربعین شوند. 

مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیر‌های زمینی جمهوری اسلامی به عتبات عالیات است.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهر‌ها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *