شکاف گسترده در ارتش رژیم صهیونیستی در پی طرح قضایی نتانیاهو

10:16 - 07 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۶۱۱۴
شکاف گسترده در ارتش رژیم صهیونیستی در پی طرح قضایی نتانیاهو
طرح اصلاح قضایی نتانیاهو باعث شده تا هزاران نیروی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کنند که از خدمت در یگان‌های خود امتناع می‌کنند.

خبرگزاری میزان - ارتش رژیم صهیونیستی، بخشی جدایی‎ناپذیر از منافع عمده ژئوپلیتیک واشنگتن در منطقه است.

از منظر عمل‌گرایانه، «آماده بودن» مستلزم یک توانایی واضح، ملموس و معتبر برای مدیریت و کنترل ماهرانه یک درگیری و دستیابی به پیروزی با حداقل ضرر و در عین حال حفاظت از منافع آمریکا، از جمله حفاظت از نیرو‌های آمریکایی در منطقه در صورت لزوم است. 

شکاف گسترده در ارتش رژیم صهیونیستی

به گزارش «میدل ایست آی»،  اما دلایل عمده‌ای برای شک در وجود این آمادگی در حال حاضر وجود دارد.

رژیم صهیونیستی با شکاف‌های داخلی متلاشی شده است، که مشخصه آن شکاف‌ها عمیق‌تر و در نتیجه امتناع سراسری از پیروی از سوی نیرو‌های ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی و تضعیف ارتش و کل سیستم این رژیم است. 

در رژیم صهیونیستی، کاهش کنونی آمادگی ارتش به معنای ناتوانی در مشارکت در اقدامات نظامی، و فقدان چشم‌انداز برای برنامه‌ریزی راهبردی جنگ‌ها یا حتی راه‌اندازی عملیات در مقیاس محدود است.

این می‌تواند تأثیری اساسی داشته باشد و روحیه شهرک‌نشینان و پرسنل نظامی را تحت تاثیر قرار داده و به عواقب جدی منجر شود.

برخی از شهرک‌نشینان حتی بحران سیاسی داخلی رژیم صهیونیستی را تهدیدکننده‌تر از عوامل خارجی می‌دانند.

دوران سخت و پر هرج و مرج پیش روی ارتش رژیم صهیونیستی بسیار فراتر از یک معضل تاکتیکی صرف است.

بحران سیاسی باعث ایجاد احساس عمیقی از شکنندگی و گسست روابط سیاسی شهرک‌نشینان با کابینه این رژیم شده است.

دودستگی در قلب ارتش رژیم صهیونیستی در حال تشدید بوده و آن را در معرض درگیری‌های سیاسی طولانی مدت قرار می‌دهد. در نهایت، چنین مخمصه‌ای به یک حالت از هم پاشیدگی در حال گسترش منجر می‌شود. 

این درگیری‌ها در ارتش رژیم صهیونیستی چالش‌های تصاعدی ایجاد می‌کنند. حتی اگر یک توافق واقعی و جمعی برای حل مناقشه بین احزاب افراطی حاکم و نهاد‌های نظامی و اطلاعاتی ممکن بود، در این مرحله، نه بیانیه‌های سیاسی و نه یک اجماع داخلی نمی‌توانستند به طور مؤثر به بحران گسترده رسیدگی کنند. 

در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی با مشکلاتی روبرو است، به «ایتمار بن غفیر»، وزیر امنیت داخلی این رژیم اختیارات گسترده‌ای برای سرکوب فلسطینی‌ها اعطا شده است.

او یک کمپین از حملات نژادی علیه مردم فلسطین را هدایت کرده است، در حالی که کابینه صهیونیست سیاست‌هایی را برای صهیونیستی‌سازی بخش‌هایی از کرانه باختری اشغالی پیش برده است.

هشدار فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی

به گزارش «رویترز»، فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به تازگی هشدار داد که دشمنان این رژیم ممکن است از بحران سیاسی جاری آن استفاده کنند.

او با اشاره به تمرد نیرو‌های ذخیره ارتش گفت که ضروری است که نظامیان این رژیم آماده و هوشیار باشند.

طرح اصلاح قضایی که از سوی «بنیامین نتانیاهو» و کابینه او دنبال می‌شود، جرقه یک بحران هفت ماهه را برانگیخته، اعتراض‌های بی‌سابقه‌ای را شکل داده، شکاف عمیق در این رژیم را ایجاد کرده و تمرد برخی از نیرو‌های ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی را در پی داشته است.

یک مشاور دفاعی و دانشگاهی سابق کابینه رژیم صهیونیستی، می‎گوید که نیرو‌های مسلح این رژیم با یک بحران بی‌سابقه روبرو هستند که انسجام آن‌ها را تهدید می‌کند.

تخمین زده می‌شود که حدود ۱۰ هزار نیروی ذخیره نظامی رژیم صهیونیستی، از جمله سربازان و خلبانان ویژه، در اعتراض به اصلاح قضایی «نتانیاهو» خدمت خود در ارتش را را متوقف خواهند کرد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *