توسعه عدالت در سلامت و تمرکز بر مناطق کم برخوردار از اولویت‌های وزارت بهداشت است

11:46 - 04 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۷۷۷
توسعه عدالت در سلامت و تمرکز بر مناطق کم برخوردار از اولویت‌های وزارت بهداشت است
مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیّرین سلامت ضمن تاکید بر عدالت در سلامت و تمرکز بر مناطق کم برخوردار، از افزایش دو برابری مشارکت‌های خیّرین سلامت در سال ١۴٠١، خبر داد.

خبرگزاری میزان- به گزارش وبدا، محمدجواد حیدری پور، در سفر به استان چهارمحال و بختیاری با محوریت بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی در دست اقدام با مشارکت خیّرین در حوزه سلامت، در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و مدیران حوزه سلامت استان با اشاره به توجه ویژه دولت به خیّرین و مشارکت آنان در حوزه سلامت، گفت: مجموع مشارکت‌های خیّرین سلامت طی سال ١۴٠١، در کشور بیش از دو برابر افزایش یافته است.

تمرکز بر مناطق کم برخوردار کشور

حیدری پور با اشاره به اولویت‌ها و هدف‌های عدالت در سلامت، شفافیت، بهداشت و پیشگیری و تمرکز بر مناطق کم برخوردار، افزود: تسهیل گری و سیاستگذاری برای کمک به فعالیت‌های خیّرین با اصلاح ضوابط و مقررات به نفع خیّرین، نیازسنجی و اولویت سنجی از دیگر رویکرد‌های فعلی است.

مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیّرین سلامت با پرداختن به ضرورت جوانی جمعیت گفت: راه‌اندازی نهضت خوابگاه سازی در سال ١۴٠٢، به ویژه خوابگاه‌های متاهلی از اهّم برنامه‌های این حوزه است.

حیدری پور با اشاره به ضرورت جلب اعتماد خیّرین، افزود: تجلیل از خیّرین سلامت و بهره گیری از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی به منظور تسهیل امور و حضور خیّرین از دیگر موارد مورد تاکید است.

مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیّرین پس از پایان نشست با حضور در منزل خیّر شهید، صدیقی سامانی، از خانواده ایشان تجلیل و قدردانی کرد.

گفتنی است، بازدید از دانشکده و کلینیک دندان پزشکی شهرکرد، بازدید از ۴ پروژه نیمه تمام در این دانشکده و هم اندیشی به منظور جذب خیّر به منظور تکمیل پروژه ها، بازدید از محل احداث پروژه در حال مطالعه شهرک سلامت و باغ سلامت سالمندان و مرکز خدمات جامع سلامت خیّرساز زنده یاد حاج عبدالرزاق کریمیان کاکلی و نشست با مدیرعامل مجمع خیّرین سلامت و بررسی وضعیت و فعالیت‌های مجمع خیّرین سلامت در استان از دیگر برنامه‌های این سفر به شهرستان‌های شهرکرد و سامان بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *