ضرورت افزایش سطح سواد سلامت جامعه

14:27 - 03 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۶۱۰
ضرورت افزایش سطح سواد سلامت جامعه
استاد پیشکسوت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر افزایش سطح سواد سلامت مردم جامعه، این افزایش آگاهی را زمینه مشارکت وسیع‌تر و جامع‌تر مردم در موضوع سلامت، عنوان کرد.

خبرگزاری میزان- به گزارش وبدا، حسین ملک افضلی، معاون اسبق وزارت بهداشت و استاد پیشکسوت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور در یازدهمین کنگره ملی خود مراقبتی با شعار «خودمراقبتی، شکوفایی و سلامت خانواده»، ضمن تاکید بر پویایی نظام سلامت، خاطرنشان کرد: باید در مسیر نظام سلامتی حرکت کنیم که پویا و رو به پیشرفت و گسترش باشد و طیف وسیع تری از افراد جامعه را در برگیرد.

وی با بیان اینکه در نظام سلامت به دنبال طیف وسیعی از خدمات سلامت جسمی، معنوی، اجتماعی و روحی هستیم، افزود: نظام سلامت ایده آل باید عادلانه، فعال، با کیفیت و مقرون به صرفه باشد، یعنی از حیث هزینه، تمام اقشار جامعه بتوانند از آن استفاده کنند.

استاد پیشکسوت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه نظام سلامت بر سه پایه تکنولوژی، همکاری‌های بین المللی و مشارکت مردم استوار است، تصریح کرد: این تکنولوژی باید متناسب با نیاز جامعه شکل گرفته و توسعه یابد تا بتواند برای مردم از لحاظ هزینه کرد، قابل دسترس باشد.

تاکید بر افزایش سواد سلامت مردم جامعه

ملک افضلی با تاکید بر افزایش سواد سلامت مردم جامعه، گفت: هر چه سطح سواد سلامت مردم وسیع‌تر و جامع‌تر باشد، در موضوع سلامت مشارکت موثرتر و بیشتری خواهند داشت و چنانچه مردم در مدیریت و سیاستگذاری سلامت مشارکت کنند، در دراز مدت به نفع همه خواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *