گفت‌وگو|

تقوی: چند مربی خارجی برای همکاری با تیم ملی والیبال ابراز تمایل کرده‌اند/ خط خوردن به خاطر عدم فرمان‌پذیری از کادرفنی صحت ندارد

8:45 - 04 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۶۸۷
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
تقوی: چند مربی خارجی برای همکاری با تیم ملی والیبال ابراز تمایل کرده‌اند/ خط خوردن به خاطر عدم فرمان‌پذیری از کادرفنی صحت ندارد
دبیرکل فدراسیون والیبال گفت: بعید است که بتوانیم مربی جدید خارجی را در مسابقات قهرمانی آسیا روی نیمکت داشته باشیم.

میلاد تقوی در گفت‌وگو با میزان، درباره اخبار اخیر در مورد مذاکره با مربیان سرشناسی مانند آنتیگا و گاردینی برای حضور به عنوان دستیار بهروز عطایی در کادرفنی تیم ملی والیبال، اظهار داشت: همانگونه که داورزنی هم پیش از این اعلام کرده بود همه‌جوره پشت کادرفنی هستیم و اینگونه نیست که در این برهه حساس که کمی انتقادات بالا گرفته، تصمیمات احساسی بگیریم. خوشبختانه با جایگاهیی که والیبال ایران در جهان دارد، خیلی از مربیان دنیا به همکاری با تیم ملی والیبال ایران علاقمند هستند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه تقویت کادرفنی و جذب مربی خارجی با دانش و سطح بالا یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ماست، با چند مربی خارجی مذاکراتی را انجام داده‌ایم و چند مربی هم خودشان برای همکاری ابراز تمایل کرده‌اند. در این مقطع صلاح نیست از گزینه‌ها نام ببریم، چون احتمال دارد در روند مذاکرات خللی ایجاد کند.

*نباید بازیکنان را با الزام به کسب قهرمانی تحت فشار قرار دهیم

دبیرکل فدراسیون والیبال در مورد زمان معرفی دستیار خارجی، تصریح کرد: فعلا در مرحله رایزنی و مذاکره هستیم تا بهترین تصمیم گرفته شود. پس از انجام مذاکرات، حدودا چند وقتی زمان لازم است تا روند امور اداری حضور مربی خارجی انجام شود. از آنجایی که تا آغاز رقابت‌های قهرمانی آسیا فقط چند هفته مانده، خیلی بعید است که بتوانیم مربی جدید خارجی را در مسابقات قهرمانی آسیا روی نیمکت داشته باشیم.

وی در مورد اینکه آیا پاداشی برای قهرمانی در آسیا در نظر خواهند گرفت؟ اظهار کرد: قطعا ما به عنوان فدراسیون والیبال موظفیم با نظام تشویق و تنبیه، برای بازیکنان ایجاد انگیزه کنیم، اما بازیکنان تیم ملی با درک بالا و تجربه‌ای که دارند، کاملا شرایط را درک می‌کنند و برای اثبات خودشان هم که شده، با جان و دل در زمین بازی خواهند کرد. ژاپن و چین حریفان بسیار قدرتمندی هستند و به نظرم نباید بازیکنان را با الزام به کسب قهرمانی تحت فشار شدید قرار بدهیم.

*شایعاتی که در مورد انصراف شریفی مطرح شد، صحت ندارد

تقوی در پایان در واکنش به عدم فرمان پذیری بازیکنان از سرمربی تیم ملی والیبال، خاطرنشان کرد: ما که در قلب بازیکنان نیستیم، اما تیم حرفه‌ای باید اصول حرفه‌ای بودن را بداند که یکی از مهم‌ترین فاکتورهایش فرمان‌پذیری از کادرفنی است. شایعاتی که در مورد انصراف مرتضی شریفی مطرح شد، صحت ندارد، زیرا در همان کشور آمریکا و پس از مصدومیتش، پزشکان اعلام کردند که وی ۶ تا ۸ هفته دور از میادین خواهد بود و خط خوردن بازیکنان به دلیل عدم فرمان‌پذیری از سرمربی را تکذیب می‌کنم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *