رئیس کل محاکم تهران به مشکلات قضایی مراجعان به مجتمع قضایی باهنر رسیدگی کرد

12:31 - 03 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۵۶۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل محاکم تهران به مشکلات قضایی مراجعان به مجتمع قضایی باهنر رسیدگی کرد
رئیس کل محاکم تهران گفت: حجم پرونده وارده بالا و کمبود شعب و نیروی انسانی مهمترین علل در اطاله دادرسی هستند که امید است با آسیب شناسی و رفع علل، شاهد سرعت در رسیدگی و فصل خصومت باشیم.

خبرگزاری میزان- یحیی جعفری در نوزدهمین برنامه ملاقات مردمی خود در مجتمع‌های قضایی تهران در سال جاری، با هدف شنیدن بدون واسطه مشکلات مردم در مجتمع قضایی شهید باهنر حضور یافت و به مشکلات حقوقی و قضایی شهروندان و مراجعان به این واحد قضایی رسیدگی کرد.

 رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در حاشیه این برنامه بیان کرد: ملاقات حضوری با مراجعین کمک شایانی به مدیر مجموعه می‌کند تا ضمن درک صحیح از درخواست‌ها و انتظارات مردم، به زیر مجموعه نیز شناخت بیشتری پیدا کند.

وی گفت: از جمله مشکلات مطروحه از سوی مراجعین، اطاله در دادرسی و همچنین اطاله در مرحله اجراست که با بررسی‌ها ملاحظه می‌شود، عمده مشکلات در مرحله اجرا وجود موانع اجرا از قبیل عدم شناسایی اموال، عدم دسترسی به محکوم علیه و عدم تکافوی اموال محکوم علیه جهت دریافت محکوم به است.

رئیس کل محاکم تهران بیان کرد: از علل مهم در اطاله دادرسی نیز حجم وارده بالا و کمبود شعب و نیروی انسانی است که امید است با آسیب شناسی و رفع علل، شاهد سرعت در رسیدگی و فصل خصومت باشیم.

رئیس کل محاکم تهران: حجم وارده بالا و کمبود شعب و نیروی انسانی مهمترین علل در اطاله دادرسی هستند

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران را در جریان این بازدید و برنامه ملاقات مردمی، کرمی معاون امور اجرای احکام مدنی رئیس کل محاکم، محمود علی زاده سرپرست مجتمع قضائی شهید باهنر، معاونین سرپرست مجتمع، مهدی فلاح مدیر دفتر کل محاکم تهران و ناصری مدیر دفتر کل مجتمع قضائی شهید باهنر همراهی کردند.

بیستمین میز خدمت رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در هفته آینده روز دوشنبه ۹ مردادماه در مجتمع قضایی خانواده دو برگزار می‌شود که عموم شهروندان و مراجعین به این واحد قضایی می‌توانند جهت ثبت نوبت و اطلاعات بیشتر به دفتر کل این مجتمع مراجعه کنند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در راستای سیاست‌های تحولی محاکم تهران، از ابتدای سال جاری تاکنون، به صورت مستمر و دوره‌ای در برنامه‌های از پیش اعلام شده در مجتمع‌های قضائی تهران، برنامه هفتگی استان، میز‌های خدمت ویژه نماز جمعه و مساجد و مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه، در نزدیک به چهل و سه برنامه حضور یافته و از نزدیک پاسخگوی مراجعین به مجتمع‌های قضایی تهران و عموم شهروندان بوده اند.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *