معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۸ با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به درخواست‌های حقوقی و قضایی مراجعان رسیدگی کرد

14:22 - 09 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۶۵۵۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۸ با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به درخواست‌های حقوقی و قضایی مراجعان رسیدگی کرد
معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۸ با حضور در مرکز ارتباط مردمی قوه قضاییه به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی مراجعه کنندگان پرداخت و دستورات مقتضی را صادر کرد.

خبرگزاری میزان- پیرو منویات مقام معظم رهبری که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازمِ هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای ملاقات بی واسطه مسئولان قضایی با مردم، محمد امیر دهستانی معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه۱۸ امروز (دوشنبه ۹ مرداد ماه ۱۴۰۲) در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت و با مراجعانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کرد.

معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۸ درباره درخواست‌های مطرح شده در این ملاقات مردمی، اظهار کرد: نوع درخواست‌های مراجعه کنندگان در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه به دو دسته عمده تقسیم می‌شود، دسته اول کسانی هستند که تمامی مراحل دادرسی را طی کرده اند و چون ادعا می‌کنند که صاحب حق هستند به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه مراجعه می‌کنند که در خصوص درخواست این نوع از مراجعه کنندگان مرکز ارتباطات مردمی راهکار خاصی ندارند و فقط از طریق حضور مقامات قضایی و مشاوران در مرکز ارتباطات مردمی این مراجعه کنندگان را راهنمایی می‌کنند همچنین قانون و مراحل دادرسی مجدد برای آن ها تشریح می‌شود.

وی افزود: در خصوص درخواست‌های دسته اول مراجعه کنندگان به مرکز ارتباطات مردمی، نامه‌ای برای استفاده از مساعدت‌های قانونی به این افراد داده می‌شود تا مرجع قضایی مربوطه بتواند در مورد پرونده آنها مساعدت قانونی داشته باشد.

دهستانی اظهار کرد: دسته دوم کسانی هستند که هنوز پرونده آنها مراحل دادرسی را کامل نکرده است و پرونده آن‌ها در مرحله بدوی، مرحله تجدیدنظر و یا در مرحله‌ای است که می‌توانند درخواست اعاده دادرسی مطرح کنند بنابراین این افراد در خصوص حقوق قانونی خود ارشاد می‌شوند.

معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۸ گفت: اگر دسته دوم خواستار این باشند که برای توجه کافی به درخواست مدنظرشان نامه‌ای به مرجع قضایی مدنظر ارسال شود در چهارچوب ضوابط مرکز ارتباطات مردمی به درخواست آنها رسیدگی می کند.

دهستانی عنوان کرد: در مورد دسته دوم برخی از مراجعه کنندگان کسانی هستند که هیچ حکمی ندارند و در مرحله ابتدای امر قرار دارند و این افراد مستقیما به مرکز ارتباطات مردمی مراجعه می‌کنند که ارشاد و راهنمایی را دریافت می کنند و درخواست‌های آن‌ها برای مقام قضایی مربوطه ارسال می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *