بی خانمانی پناهجویان در کانادا/کارشناسان: فاجعه حقوق بشری است

11:15 - 18 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۴۵۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بی خانمانی پناهجویان در کانادا/کارشناسان: فاجعه حقوق بشری است
اختلافات دولت فدرال کانادا و مقام‎های تورنتو منجر به خیابان خوابی پناهجویان به عنوان افراد آسیب‎پذیر شده است.

خبرگزاری میزان – اختلافات میان دولت فدرال کانادا و مقام‌های تورنتو، به عنوان پر جمعیت‌ترین شهر این کشور در موضوع پرداخت هزینه‌های پناهجویان سبب شده تا پناهجویان ناچار به خوابیدن در خیابان‌ها باشند.

کارشناسان، معتقدند که این یک فاجعه حقوق بشری است.

در عین حال باید توجه داشت که این موضوع در تضاد کامل با چهره‌ای که اتاوا از کانادا مبنی بر مهاجرپذیر بودن ساخته، قرار دارد.

بر اساس گزارش‌ها، در هفته‌های اخیر ده‌ها پناهجو در خیابان‌های تورنتو آواره شده و شب‌ها در محیط بیرونی یک مرکز ارجاع اقامتگاه و سرپناه اضطراری می‌خوابند، چرا که مقام‌های شهر و دولت فدرال بر سر پذیرش مسئولیت هزینه‌های آنان به توافق نرسیده‎اند.

مشکل بی‎خانمانی پناهجویان در تورنتو از اوایل ماه گذشته میلادی آغاز شد.

در حالی که دولت فدرال کانادا ادعا می‌کند که بودجه‌ای را برای میزبانی از پناهجویان در اختیار این شهر گذاشته، مقام‌های تورنتو می‎گویند که بودجه جدیدی دریافت نکرده‎اند.

کارشناسان می‌گویند که مقام‌های تورنتو از پناهجویان به عنوان ابزار چانه‎زنی برای دریافت بودجه و کمک مالی بیشتر سوءاستفاده می‌کنند و در این میان پناهجویان جایی جز خیابان‌های تورنتو برای اسکان ندارند.

آن‌ها در خیابان‌ها در معرض گرما قرار دارند و به غذا و آب دسترسی ندارند.

یک فعال حقوق بشری در کانادا این موضوع را اهانت‎آمیز خوانده و می‎گوید: این یک فاجعه حقوق بشری است؛ ما به پناهجویان آسیب دیده‌ای که به کانادا می‌آیند، مجددا آسیب می‌رسانیم.

یک فعال دیگر معتقد است اگر کانادا می‌خواهد واقعا عنوان مدافع حقوق بشر را به عنوان میزبان پناهجویان به دست بیاورد، باید هزینه آن را بپردازد.

همچنین پناهجوی اوگاندایی که در خیابان‌های تورنتو گرفتار شده، می‌گوید: این کانادایی نیست که انتظارش را داشتم.

شورای شهر تورنتو در پی بحرانی شدن وضعیت پناهجویان در این شهر، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

شهردار تورنتو با انتشار بیانیه‌ای ضمن این که خواستار مسئولیت پذیری دولت فدرال کانادا شد، گفت: این وضعیت غیرقابل قبول است؛ دولت فورا باید برای حل این بحران با تورنتو شریک شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *