کلاف سردرگُم نیمکت استقلال و رونمایی از گزینه‌های خارجی/ از سرمربیان ویارئال و ختافه تا قهرمان آفریقا

13:01 - 28 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۴۷۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
کلاف سردرگُم نیمکت استقلال و رونمایی از گزینه‌های خارجی/ از سرمربیان ویارئال و ختافه تا قهرمان آفریقا
با وجود گذشت بیش از ۱۲ روز از جدایی قطعی ریکاردو ساپینتو از استقلال و آغاز فصل نقل‌وانتقالات همچنان خبری از معرفی سرمربی آبی‌پوشان نیست.

خبرگزاری میزان - بعد از قطع همکاری باشگاه استقلال با ریکاردو ساپینتو مدیریت این باشگاه وعده داد که به زودی سرمربی این تیم انتخاب خواهد شد تا زمان برای آماده‌سازی تیم در فصل آینده از دست نرود. به همین منظور صبح دیروز بود که علی امیری، معاون باشگاه استقلال از اعلام قطعی سرمربی در ساعات پایانی روز خبر داد، هرچند به فاصله کوتاهی سیدحجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه با انتشار متنی در صفحه شخصی‌اش مهلت بیشتری از هواداران برای معرفی سرمربی خواست.

در حالی که در ابتدا هدفگذاری باشگاه استقلال به کارگیری مربی داخلی بود و در همین رابطه هم نام چند گزینه داخلی از جمله جواد نکونام، ساکت الهامی و حتی محمد ربیعی مطرح شد و خبرها از توافق نهایی با نکونام حکایت داشت، اما مذاکرات به نتیجه نرسید تا بار دیگر پرونده حضور مربیان خارجی در استقلال باز شود. این اتفاق در حالی رخ داد که پیشتر خوان لوپز اسپانیایی برای مذاکره و بازدید از امکانات باشگاه استقلال به ایران آمده بود هر چند در نهایت حضورش روی نیمکت آبی‌پوشان منتفی شد.

با این حال بر اساس شواهد موجود باشگاه استقلال از پنجشنبه هفته گذشته مذاکره با چند گزینه اروپایی دیگر را برای قبول هدایت این تیم آغاز کرده و گفته می‌شود ۴ سرمربی اسپانیایی و ایتالیایی در لیست استقلال حضور دارند.

خوان کارلوس گاریدو، مربی ۵۴ ساله اسپانیایی که سابقه هدایت رئال بتیس، ویارئال، کلوب بروژ، الاتفاق عربستان و العین امارات را دارد یکی از این گزینه‌هاست. این مربی سابقه دو بار قهرمانی در جام باشگاه‌های آفریقا با الاهلی مصر و راجا کازابلانکا مراکش را دارد و علاوه بر این در لیگ مصر و مراکش نیز قهرمان شده است.

دیگر گزینه آبی‌ها خوزه مارتین ۵۵ ساله ملقب به پاکتا است که در کارنامه‌اش سابقه هدایت رئال وایادولید، هوئسکا، الچه و هرکولس به چشم می‌خورد.

کیکه سانچز فلورس اسپانیایی دیگر گزینه آبی‌هاست که سابقه مربیگری در تیم‌های رئال مادرید، ختافه، والنسیا، بنفیکا، اتلتیکومادرید، الاهلی، العین، واتفورد، اسپانیول و شانگ‌های چین را دارد. قهرمانی در لیگ اروپا در سال ۲۰۱۰ و سوپر کاپ اروپا در سال ۲۰۱۰ با اتلتیکو مادرید، قهرمانی در لیگ امارات و پرزیدنت کاپ امارات با الاهلی، قهرمانی در پرزیدنت کاپ امارات با العین امارات از جمله افتخارات فلورس است.

البته این تمام ماجرا نیست به طوری که روزنامه «الریاضیه» عربستان امروز مدعی شد که آلن هوروات مربی پیشین تیم الباطن عربستان با استقلال به توافق رسیده است.

این روزنامه در اینخصوص نوشت: منابع آگاه به الریاضیه گفتند که آلن هوروات کروات، سرمربی سابق الباطن طی چند روز گذشته چندین پیشنهاد برای کار در لیگ دسته اول را رد و موافقت اولیه خود را برای هدایت استقلال ایران به مدت یک فصل اعلام کرده و مراسم عقد قرارداد هفته آینده انجام خواهد شد.

این مربی کروات در دوره کوتاهی که هدایت النصر را بر عهده داشت، این تیم را به قهرمانی سوپرجام عربستان رساند. وی سپس به مدت ۱.۵ سال به‌عنوان سرمربی تیم الباطن فعالیت می‌کرد که اسفند سال گذشته از این باشگاه جدا شد؛ فصلی که به سقوط تیم الباطن منجر شد.

در هر حال باید دید استراتژی باشگاه استقلال برای انتخاب سرمربی چیست، موضوعی که به کلافی سردرگُم برای تعیین تکلیف نیمکت آبی‌پوشان تبدیل شده و نگرانی هواداران را برای تکرار اتفاقات تلخ فصل گذشته به همراه دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *